گوشت چرخ کرده

نمایش 1–12 از 17 نتیجه

گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده یکی از محبوب‌ترین روش‌های فروش گوشت گاو و گوسفند است و چه از آن برای همبرگر و چه برای مقاصد دیگر استفاده کنید، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای مصرف گوشت در سراسر جهان محسوب می‌شود و دلایل خوبی برای این منظور وجود دارد. این گوشت ارزان‌تر از گزینه‌های دیگر است و معمولا به‌عنوان روشی برای کاهش هزینه شناخته می‌شود. ستون فقرات بسیاری از غذاهای کلاسیک آمریکایی به گوشت چرخ کرده برمی‌گردد و حتی مقدار کمی از ان می‌تواند طعم گوشتی زیادی را به غذای شما اضافه کند. بنابراین، لازم است که انواع گوشت چرخ کرده را شناخته و در هنگام خرید گوشت چرخ کرده به آن‌ها توجه کنید.

گوشت چرخ کرده چیست؟

گوشت چرخ کرده اساسا از گوشت گاو آسیاب شده یا ریز خرد شده به دست می‌گوید و از نظر تاریخی به آن همبرگر نیز گفته می‌شود. چرا که جزء اصلی یکی از غذاهای مورد علاقه آمریکایی‌ها است. فرایند آسیاب کردن برش‌های گوشت گاو که معمولا بسیار سفت هستند، سبب نرمی آن شده و آسیاب کردن برش‌های چرب با برش‌های بدون چربی هم به کاهش خشکی و بهبود طعم گوشت‌های سنتی خشک کمک می‌کند. شما می‌توانید قیمت گوشت چرخ کرده را در انواع مختلف جویا شده و آن‌ها را خریداری کنید. در ادامه بیشتر در مورد انواع گوشت چرخ کرده صحبت خواهیم کرد که می‌تواند راهنمایی بیشتری برای شما محسوب می‌شود.

انواع گوشت چرخ کرده

جایی که گوشت گاو بریده می‌شود، میزان چربی آن و حتی میزان درشتی چرخ شدن را تعیین خواهد کرد. همین‌ها تفاوت را در انواع گوشت چرخ کرده ایجاد می‌کنند و می‌توانید به اهمیت آن پی ببرید. هنگام خرید گوشت چرخ کرده، بهتر است که به این موارد توجه کنید. در واقع شما اول باید ببینید که چه غذایی می‌خواهید درست کنید و سپس بر پایه آن، اگر به گوشت چرخ کرده نیاز دارید، به سراغ انواع آن برید. خرید گوشت چرخ کرده در این شرایط می‌تواند عاقلانه‌تر و بهتر صورت بگیرد. ما چند دسته رایج را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

گوشت چرخ کرده معمولی

معمولا این نوع دارای بیشترین میزان چربی است و حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد از گوشت را شامل می‌شود. چرا که از قسمت‌های ارزان قیمت گاو مانند سینه و ساقه برش صورت گرفته است. گوشت چرخ کرده معمولی کم هزینه‌ترین شکل گوشت چرخ کرده گاو است و بیشترین میزان طعم را هم دارد که به‌دلیل محتوای چربی بالای آن است. با خرید گوشت چرخ کرده تازه می‌توانید هنگام پخته شدن، بیشترین میزان چروک شدن را داشته باشید. این گوشت چرخ شده آبدارترین و خوش طعم‌ترین گزینه موجود در بازار است و می‌توانید با هزینه کمتری هم آن را تهیه کنید.

گوشت چرخ کرده چاک

این نوع حاوی ۱۵ الی ۲۰ درصد چربی بوده و از ناحیه جلویی حیوان در اطراف شانه تهیه می‌شود. این گوشت چرخ کرده عالی و همه منظوره است، چرا که به اندازه گوشت چرخ کرده معمولی گاو چرب نیست، اما همچنان طعم خوبی هم دارد. این گزینه را می‌توانیم به‌عنوان گوشت چرخ کرده بدون چربی نیز یاد کنیم.

گوشت چرخ کرده گرد

این گوشت حاوی ۱۲ درصد چربی بوده و از انتهای پایینی گاو نزدیک به ناحیه دوم تهیه می‌شود به طور کلی گوشت چرخ کرده با گوشت قرمز تهیه می شود اما گوشت های دیگری مانند مرغ و شتر و شتر مرغ نیز در الو گوشت به صورت چرخ کرده موجود هستند. اگر قصد دارید که گوشت چرخ کرده را به‌صورت سس یا با سبزیجات بپزید و محتوای چربی داشته باشید، این گزینه می‌تواند مناسب باشد. چرا که محتوای چربی پایین‌تری دارد و از آن‌جایی که شما آن را با مواد دیگر مخلوط می‌کنید، طعم کمتر گوشت را خواهید داشت. گوشت چرخ کرده گرد را می‌توانید به‌عنوان گوشت چرخ کرده بدون چربی هم نام‌گذاری کنیم.

فیله چرخ شده

این هم یکی از کم چرب‌ترین و همچنان گران‌ترین شکل‌های گوشت چرخ کرده است. این گزینه حاوی حدود ۱۰ الی ۱۴ درصد چربی بوده و از قسمت میانی حیوان تهیه می‌شود. سالم‌ترین گوشت چرخ کرده مربوط به همین گزینه است و خشک‌ترین نوع گوشت چرخ کرده در اختیار شما قرار می‌گیرد. فیله چرخ شده را می‌توانیم به عنوان گوشت چرخ کرده بدون چربی نیز نام‌گذاری کنیم. در هنگام بررسی قیمت چرخ کرده می‌توانید به این موارد هم توجه کرده و یک خرید ایده‌آل و هوشمندانه داشته باشید. هر کدام از این انواع در مواردی قابل استفاده هستند و نمی‌توانیم یکی را بر دیگری برتر بدانیم. بنابراین، در هنگام انتخاب حتما به این موارد هم توجه لازم را داشته باشید.

خرید گوشت چرخ کرده و نگه داری از آن

اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی بیش از یک شکل گوشت چرخ کرده را در اختیار شما می‌گذارند. گاهی اوقات برچسب‌هایی هم روی آن‌ها قرار داده شده است. اما بهترین شیوه برای خرید گوشت چرخ کرده این است که به محتوای چربی آن‌ها توجه کنید. دستورالعمل مربوط به آن‌ها را خوب مطالعه کرده و ببینید که چه نوع گوشت چرخ کرده را خریداری می‌کنید. دستورالعمل آن‌ها برای دستور غذایی نیز می‌تواند اطلاعات جالبی را در اختیار شما گذارد. گوشت چرخ کرده را می‌توانید بعد از سفارش به قصابی‌ها داده و بار دیگر آن را ریزتر کنید. قاعده کلی این است که هر چه قدر گوشت چرخ کرده ریزتر باشد، فشرده‌تر خواهد شد. آسیاب‌های ظریف‌تر برای دست پخت‌های با بافت متراکم مانند میت لوف یا کوفته خوب هستند.

برای غذاهایی که می‌خواهید بافت سبک‌تر و آبدارتری داشته باشید (مانند همبرگر)، می‌توانید از آسیاب درشت‌تر استفاده کنید. رنگ هم بهترین شاخص هنگام بررسی قیمت گوشت چرخ کرده و خرید آن است. گوشت چرخ کرده تازه را به همین شیوه هم می‌توانید شناسایی کنید. البته در نظر داشته باشید که گاهی اوقات گوشت چرخ کرده را با مونوکسید کربن مخلوط کرده و رنگ آن را صورتی و قرمز تازه می‌کنند. بنابراین، حتما به تاریخ بسته بندی توجه کرده و اجازه ندهید که تنها رنگ گوشت تعیین کننده تازگی آن باشد. گوشت چرخ کرده را می‌توانید تا دو روز در یخچال نگهداری کرده و برای مدت زمان نگهداری بیشتر آن را تا شش ماه به فریزر انتقال دهید.

پخت و پز گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده را می‌توانید با سرعت و با مقداری پیاز و ادویه جات و ترشی جات برای پر کردن تاکوی ساده مدنظر قرار داده و حتی آن را به شکل فشرده‌تر برای همبرگر در نظر بگیرید. تطبیق‌پذیری گوشت چرخ کرده با انواع غذاها عالی است و می‌توانید در کنار ماکارونی و به‌عنوان یک ترکیب هم از آن استفاده کنید. اگر دوست دارید که گوشت کمتری مصرف کنید، می‌توانید گوشت چرخ کرده را به میزان کم با دیگر مواد غذایی مخلوط کنید. توصیه شده است که برای پخت گوشت چرخ کرده از دمای ۱۶۰ درجه فارنهایت استفاده کنید تا به خوبی عملیات پخت صورت گیرد. البته بسیاری از مردم، پخت در دمای کمتر را ترجیح می‌دهند تا سطوحی از پخت آبدارتر شکل گرفته و بتواند بیشترین میزان طعم را دریافت کنند.

شما نیز می‌توانید از گوشت چرخ کرده در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید و این موضوع کاملا به سلیقه خود شما بستگی دارد. اگر گوشت چرخ کرده را به‌صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌دهید، به کیفیت و طراوت آن توجه کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری آن را نگهداری کرده و موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید. با گوشت چرخ کرده تازه می‌توانید وعده‌های غذایی هنرمندانه‌ای را برای اعضای خانواده یا دورهمی‌های مختلف تدارک ببینید. این کاملا به خلاقیت شما بستگی دارد و می‌توانید هنر آشپزی خود را در این زمینه نمایش دهید. می‌توانید گوشت کوبیده و کباب خانگی درست کرده و در مناسب‌های مختلف از آن استفاده کنید.