راهنمای خرید گوشت

راهنمای خرید دام زنده (گوسفند زنده)

سلام بر دنبال کنندگان عزیز الو گوشت مگ، ما با یک مقاله بسیار جذاب و مفید در مورد خرید دام زنده اومدیم. قرار هست که به صورت کامل و جامع در مورد تکنیک های خرید دام زنده یا بهتر است که بگوییم گوسفند زنده با شما صحبت کنیم. ما در مقالات بعدی خود در مورد دیگر دام‌ها مانند گاو نیز با شما صحبت خواهیم کرد. ذبح گوسفند برای ما از جهات مختلف همیشه اهمیت داشته و دارد، کمااینکه این موضوع به آداب و آیین ما هم بر می‌گردد.

می‌خواهیم نکاتی را آموزش دهیم که به صورت اختصاصی خریداران دام کشتارگاه از آن استفاده می‌کنند. حتی اگر شما قرار است که برای اولین بار دام زنده خریداری کنید؛ بعد از مطالعه این مقاله همه فکر خواهند کرد که شما یک فرد خبره و با تجربه در این حوزه می‌باشید. تا پایان با ما همراه باشید تا معیار های خرید دام زنده، سلامت دام، نژاد دام «بهترین نژاد گوسفند»، قیمت گوسفند زنده و… با شما در میان بگذاریم.

چگونه می‌توان خرید دام زنده از مراکز مناسب را انجام داد؟

زمانی که شما قصد خرید دام زنده را دارید، اگر از مراکز مناسب خرید خود را انجام دهید؛ به نوعی می‌توان گفت که شما نیمی از مسیر را به درستی طی‌ کرده‌اید. چرا که مراکز خرید و فروش گوسفند گاهاً شرایط مناسبی برای نگهداری آن ندارند. ممکن است که گوسفند در زمان خرید شرایط خوبی داشته باشد، اما زمانی که به مراکز خرید و فروش منتقل می شود، به دلیل تحرک کم دارای بدنی چرب شود و از طرف مقابل گوشت خوبی نداشته باشد.

البته از آنجایی که ما در الوگوشت روزانه ده ها دام زنده خرید و فروش می‌کنیم، به این جزئیات به صورت دقیق توجه داریم. به همین دلیل است زمانی که شما خرید گوسفند زنده را جستجو می‌کنید، از نظر کیفیت و سرعت در خدمات، ما در رتبه نخست قرار داریم. تمامی دام‌ها توسط کارشناسان ارشد تیم الوگوشت انتخاب شده و دارای تایید دامپزشکی به جهت سلامت دام می‌باشند.

چگونه سلامت یک گوسفند را بررسی کنیم؟ «معیار خرید دام زنده»

برای تشخیص سلامت یک دام زنده معیارهای زیادی وجود دارد، اما قصد داریم که به چند پارامتر اصلی و تعیین کننده آن دقت داشته باشیم. نکاتی که در این بخش گفته می‌شود، بر اساس نظر دامپزشکان و همچنین متخصصین ذبح گوسفند می‌باشد.

1. بینی و دهان گوسفند کف و یا موارد مشکوک مانند زخم نداشته باشد

زمانی که شما قصد خرید از بازار گوسفند را دارید، باید به دهان و بینی گوسفند توجه ویژه داشته باشید. زمانی که یک دام مریضی داشته باشد، معمولاً بینی و دهان او همیشه کف آلود است. گاها! شما مشاهده می‌کنید که ماده مخاطی نیز در کناره این مجاری خشک شده است. وجود هر گونه جراحت و زخم در صورت دام به معنی مشکلات و بیماری آن است. در نهایت شما تمامی این موارد را برای گوش‎‌های گوسفند نیز باید بررسی کنید.

به تصویر بالا نگاه کنید، شما یک گوسفند ایرانی با رنگ تیره را مشاهده می‌کنید. سلامت و شادابی از چهره کاملاً مشخص است. شما از این تصویر به عنوان یک معیار خوب برای بررسی می‌توانید استفاده کنید.

2. چشمان دام شما شفاف باشد

اگر دقت کرده باشید معمولاً یک متخصص دامپزشکی یکی از بخش‌هایی که همیشه برای سلامت دام چک می‌کند، چشم دام است. چشم گوسفند باید شفاف باشد و درون آن لکه خون و یا قرمزی غیر طبیعی وجود نداشته باشد. اگر مشاهده کردید که دام شما بسیار پربار است و از طرفی تحرک بالایی هم دارد، اما چشمان او کدر و عجیب است، نباید آن را خریداری کنید؛ حتی اگر زیر قیمت دام زنده امروز تهران هم باشد.

3. گوسفند شما تحرک و شیطنت داشته باشد

زمانی که قصد خرید گوسفند زنده را دارید، باید گوسفندی که انتخاب می‌کنید را چند دقیقه ای زیر نظر بگیرید. شما باید بررسی کنید که آیا این گوسفند تحرک کافی را دارد یا خیر. نشخوار علوفه او به چه صورت است. سعی کنید که راه رفتن او را دقت کنید که آیا متعادل هست. زمانی که یک گوسفند مریض باشد و یا بیماری داشته باشد، معمولاً به سختی حرکت می‌کند. از طرفی زمانی که شما دام را راه می‌برید، لرزش بدن زیادی دارد و پیوسته توقف می‌کند.

4. به پشم های بدن گوسفند دست بکشید «تکنیک قصاب های حرفه‌ای»

زمانی که یک قصاب بخواهد یک گوسفند زنده را برای خرید انتخاب کند. در وهله اول دقت می‌کند که آیا رویش پشم‌های این گوسفند به سمت بالا است یا خیر. زمانی که پشم‌های بدن گوسفند بدحالت می‌شوند و دچار کچلی می‌شود، نشان از بیماری گوسفند دارد.

از طرفی شما باید پشم های زیر شکم و پشم های کنار گردن را با دست بکشید. اگر به راحتی کنده شد و دست شما پر از پشم شد، به معنی بیماری دام است. اما اگر در جهت مقابل گوسفند محترم دست شما را گاز گرفت و یا خواست فرار کند،😅 همین گوسفند را بگیرید و برای مراسم خود آماده قربانی کنید.

قیمت گوسفند زنده چقدر است؟ «بررسی قیمت دام زنده امروز تهران»

 معمولاً یکی از موضوعاتی که در خرید گوسفند زنده همیشه چالش برانگیز است، قیمت روز گوسفند زنده است. در الو گوشت این موضوع را برای شما یک بار برای همیشه حل کرده‌ایم.😎 شما به جای اینکه به دنبال قیمت دام زنده امروز تهران و یا قیمت دام زنده امروز اصفهان باشید؛ کافیست از بخش خرید آنلاین گوسفنده زنده الو گوشت استفاده ‌کنید. چرا که ما به سبب خرید و فروش گوسفندی که هر روز برای کشتار و دیگر مصارف انجام می‌دهیم، همیشه قیمت آن را به روز داخل سایت ثبت می‌کنیم.

حال ممکن است که این قیمت در شهر شما کیلویی 3 تا 5 هزار تومان ارزان و یا گرانتر باشد. اما این این سوال مطرح می‌شود که این قیمت برای تمامی نژادهای گوسفنده است؟ باید به شما بگوییم که این قیمت برای گوسفند ایرانی و خرید دام پرواری ‌می‌باشد. حال اگر شما قصد خرید یک نژاد خاص دارید، خیلی ساده می‌توانید با کارشناسان الوگوشت به شماره 021 – 77551000 تماس گرفته و سفارش نژاد گوسفند زنده خود را ثبت کنید.

بهترین نژاد دام «گوسفند» برای قربانی کردن چیست؟

معمولاً در مراکز خرید و فروش دام زنده، نژادهای محدودی وجود دارد. چرا که همه به دنبال یک گوسفند گوشتی خوب برای خرید و فروش دام زنده می‌باشند. اما به صورت کلی ما چند نژاد گوسفند به شما معرفی می‌کنیم که خرید آن برای شما مناسب است. اما بیش از آنکه به فکر نژاد گوسفند باشید، بهتر است که به فکر سلامت و شادابی گوسفند باشید. چرا که نژادهای گوسفند ایرانی به هم نزدیک هستند و برای شما به عنوان یک مصرف کننده شاید تفاوتی نداشته باشد.

  • گوسفند افشاری
  • گوسفند سنگسری
  • گوسفند سنجابی
  • گوسفند شال
  • گوسفند مغانی
  • گوسفند کرد
  • گوسفند لری

سخن پایانی

شما تا این قسمت از مقاله به صورت کامل و جامع در مورد خرید دام زنده «گوسفند» آشنا شدید. در صورتی که هر بخشی از این مقاله برای شما گنگ بود می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. در این صورت همکاران ما در سریعترین زمان ممکن پاسخ آن را به شما خواهند داد. از طرفی اگر شما تجربه و یا تکنیک منحصر به فردی برای خرید دام دارید، خوشحال می‌شویم برای دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک گذاشته تا قدمی برای آگاه سازی و بهبود سطح اطلاعات همگان برداریم.

در مورد خرید گوسفند با شما بسیار صحبت کردیم. اما بهتر است که به شما پیشنهاد مطالعه بخش راهنمای خرید گوشت را نیز بدهیم. چرا که همیشه شما برای خرید، نیاز به ذبح گوسفند ندارید. مجموعه ای غنی از تکنیک‌ها برای انتخاب و استفاده بهتر شما از انواع گوشت داریم. ما در تیم تحقیقاتی الو گوشت امیدواریم که از مطالعه این بخش لذت برده باشید.

0%

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟ با وارد کردن میزان رضایت خود، در بهبود کیفیت مقالات و همچنین آگاه سازی دیگر مخاطبین سهیم باشید. تیم تحقیقاتی الوگوشت مگ همواره در تلاش است تا مجله ای کامل از مقاله‌های سلامتی، آشپزی، راهنمای خرید گوشت و... گرد هم آورد.

امتیاز کاربر: 4.6 ( 1 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *