آموزش آشپزی

طرز تهیه گردن گوسفندی به سبک پسران کریم

درود فراوان بر دنبال کنندگان الو گوشت مگ 🖐🏻😎؛ ما اومدیم با یک دستور آشپزی ویژه اونم طرز تهیه گردن گوسفندی به سبک رستوران معروف پسران کریم. اگر شما به مشهد سفر کرده باشید و به دنبال یک رستوران خوب بگردید، قطعاً اولین و بهترین پیشنهاد، رستوران پسران کریم است. بهترین غذای این رستوران نیز، خوراک گردن آن می‌باشد. تیم آشپزی الو گوشت اینبار به سراغ طرز تهیه گردن گوسفندی به سبک پسران کریم رفته و قرار است امروز راز این غذای خوشمزه را بر ملا کنیم.✌🏻

قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که گردن گوسفندی که قرار هست تهیه کنید، در طعم و غذای شما بسیار تاثیر دارد. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در زمان خرید گردن گوسفندی بیشترین دقت را داشته باشید. به عنوان مثال پسران کریم هر روز از گردن گوسفندی تازه استفاده می‌کنند. زمانی که به دنبال خرید گردن می‌باشند، سعی می‌کنند که چربی آن متعادل باشد. اندازه گردن‌ها معمولاً نزدیک به هم است و گوشت آن را نیز بررسی می‌کنند که رنگ یکدست داشته باشد. 

البته چون از مشتریان وفادار الو گوشت می‌باشید، به چنین چالشی بر نخواهید خورد. این موضوع را صرفاً برای کسانی می‌گوییم که هنوز الو گوشت در شهر آن‌ها . پس اگر شما هم علاقه دارید فروشگاه های زنجیره ای الو گوشت در شهرتان شروع به فعالیت کند، و از دغدغه تهیه انواع گوشت با کیفیت و تازه راحت شوید، فقط کافیست درخواست خود را در فرم موجود در صفحه تماس با ما ثبت نمائید. بهتر است که شما را بیش از این معطل نکنیم و برویم سراغ طرز تهیه گردن گوسفندی به سبک پسران کریم.😋

مرینیت گردن گوسفندی برای به دست آوردن یک طعم ویژه

از مهمترین ویژگی رستوران پسران کریم این است که هیچ گوشتی را بدون مرینیت کردن برای شما سرو نمی‌کنند. اگر قرار است که شما هم یک غذای درجه یک و استثنائی داشته باشید، باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید. تیم آشپزی الو گوشت برای راحتی کار شما یک مقاله مفصل در مورد مرینیت کردن نوشته که جامع ترین راهنمای تخصصی برای مرینیت انواع گوشت محسوب می‌شود.

در نهایت برای تأکید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشید که گوشت گردن نیاز به مدت زمان بیشتری به طعم دار شدن دارد. اگر در حالت عادی شما یک گوشت را 1 الی 2 ساعت مرینیت می‌کنید، گوشت گردن گوسفندی را باید حداقل 3 الی 4 ساعت مزه دار کنید. از طرفی سعی کنید که با نوک چاقو نیز چند شیار باریک در بخش‌های مختلف آن ایجاد کنید که مزه دار کردن شما بهتر جواب دهد.

طرز تهیه گردن گوسفندی پسران کریم

طرز تهیه گردن گوسفندی پسران کریم «ویژه 2 نفر»

برای تهیه گردن گوسفندی رستورانی باید مواد غذایی زیر را تهیه کنید. با توجه به این که شما یک آشپز حرفه‌ای می‌باشید و از ذائقه افراد خانه بهتر از هر کسی با خبر هستید، می‌توانید در برخی مواد اولیه تغییراتی بدهید. به عنوان مثال اگر شما با خوردن سیر مشکل دارید، می‌توانید از پودر سیر استفاده کنید.

  1. گردن گوسفندی 500 تا 700 گرم « بسته به خوراک افراد متفاوت است »
  2. پیاز متوسط 2 عدد
  3. سیر به صورت بوته ای 2 عدد
  4. سیر به صورت حبه ای 2 الی 3 عدد
  5. چوب دارچین 4 الی 5 تکه متوسط
  6. فلفل سیاه به صورت دانه ای و آسیاب نشده نصف قاشق غذا خوری تا یک قاشق غذا خوری «این موضوع بستگی به طبع هر آشپز و مهمانان او دارد»
  7. نمک به مقدار لازم
  8. رزماری 2 الی 3 شاخه
  9. زعفران دم کرده به مقدار لازم
  10. روغن حیوانی
  11. زرد چوبه نصف قاشق غذا خوری
  12. نمک دریا به میزان لازم

مراحل دستور تهیه گردن گوسفندی لذیذ

مرحله اول

برای این کار کف تابه خود را با روغن حیوانی چرب کنید. پیاز را به صورت نگینی خورد کنید و داخل تابه به خوبی تف بدهید. زمانی که پیاز شما طلایی شد زمان اضافه کردن سیر حبه ای به صورت رنده شده است. اجازه دهید تا ترکیب شما به خوبی یک دست شود.

مرحله دوم

در این مرحله گردن گوسفندی خود را که قبلاً مرینیت کرده‌اید، به تابه خود اضافه کرده و شروع به تف دادن آن کنید. زمانی که رنگ آن شروع به تغییر کرد، وقت اضافه کردن زعفران دم کرده است. اگر روغن غذای شما کم بود، می‌توانید یک مقدار بسیار کم به آن آب اضافه کنید. دقت کنید که چربی گردن به مرور زمان آب می شود. اما برای احتیاط شما این کار را می‌توانید انجام دهید. در این مرحله مقداری نمک نیز می‌توانید به غذای خود اضافه کنید.

مرحله سوم

اگر تابه شما بزرگ است و می‌توانید 5 تا 6 لیوان آب جوش داخل آن بریزید و آن را برای پخت نهایی آماده کنید. اگر نه داخل یک قابلمه متوسط 5 الی 6 لیوان آب بریزید، زمانی که آب شما به جوش آمد محتویات تابه را آن اضافه کنید. در این زمان شاخه‌های رزماری، زرد چوبه، چوب های دارچین، دانه های فلفل سیاه را نیز به قابلمه خود اضافه کنید. اجازه دهید که آب گردن شما یکی دو تا قل بزند و سپس بوته سیر را داخل آن قرار دهید. دقت کنید سیرها را نباید پوست بکنید و یا خورد کنید. بلکه شما باید آن را به صورت دست نخورده قرار دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله شما باید زیر قابلمه خود را کم کنید و اجازه دهید 3 الی 4 ساعت به خوبی بپزد. هر یک الی دو ساعت یکبار به آن سر بزنید که آب کافی داشته باشد. اگر آب آن کم شده بود، به هیچ عنوان آب سرد به آن اضافه نکنید. از یک الی دو لیوان آب جوش استفاده کنید. درب قابله خود را نیز به خوبی سفت کنید که هوای داخل آن هدر نرود.

فن سر آشپز پسران کریم

آشپزهای حرفه‌ای معمولاً هر نیم ساعت درب قابلمه را باز می‌کنند و با ملاقه آب کنار گردن را روی آن میریزند. از طرفی در یک ساعت اول که هنوز گردن پخته نشده، آن را زیر و رو می‌کنند که به خوبی طرف دیگر آن نیز پخته شود. اگر شما از این تکنیک استفاده نکنید، ممکن است که احساس ‌کنید یک طرف گردن شما له شده و طرف دیگر مقداری نپخته است. اگر شما زمان و یا حوصله این کار را ندارید، نباید تا روی گردن را آب کنید و بگویید که دو طرف آن میپزد.

 در این صورت خوراک شما طعم و مزه خوبی را به خود نخواهد گرفت. اگر شما می‌خواهید که به آن سر نزنید، زیر گاز را کور کنید و تا دو سوم گردن به آن آب اضافه کنید «گردن نباید به زیر آب رود» و سپس اجازه دهید که به خوبی پخته شود. نکته بسیار مهم این است که درب قابلمه را به نحوی سفت کنید که کمترین بخار آب از آن خارج شود.

مرحله پنجم

زمانی 3 الی 4 ساعت گذشته درب قابلمه را باز کنید و یا پشت یک قاشق به پایین و یا بالای گوشت گردن فشار وارد کنید. اگر به راحتی شروع به جدا شدن کرد. این موضوع به این معنی است که شما می‌توانید آن را سرو کنید. دو بوته سیر را نیز با قاشق بردارید و دور بیندازید.

تفاوت طرز تهیه گردن گوسفندی مجلسی با گردن گوسفندی پسران کریم

تفاوت طرز تهیه گردن گوسفندی مجلسی با طرز تهیه گردن گوسفندی رستورانی (پسران کریم) چیست؟

شما در این مقاله با یک روش از انواع روش‌های پخت گردن گوسفندی آشنا شدید. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که تفاوت روش‌های مختلف در چیست؟ 🙄 اگر عبارت طرز تهیه گردن گوسفندی را در گوگل جستجو کنید، برای شما چندین و چند روش را پیشنهاد می‌دهد. به صورت کلی دستور العمل اصلی یکی است اما در جزئیات با هم تفاوت دارند. در یکی از این روش‌ها از رب گوجه و یا رب انار استفاده می‌شود، که در آخرین مرحله به خوراک گردن اضافه می‌شود.

در روش دیگر از آلو و یا سبزی جعفری استفاده می‌شود تا طعم خوراک گردن گوسفندی را تغییر دهد. این موضوع به این دلیل بیان می‌شود که فکر نکنید، دستور پخت و اساس تهیه گردن گوسفندی متفاوت است. همان طور که گفتیم شما با توجه به ذائقه خود نیز می‌توانید در این دستور پخت تغییراتی ایجاد کنید. اما توجه داشته باشید که گردن گوسفندی خود درون زود پز و یا با شعله زیاد درست نکنید. چرا که بافت آن را از بین می‌برید و به اشتباه  فکر می‌کنید که ایراد از گردن و یا دستور آشپزی است.

سخن پایانی

به صورت جامع و کامل در مورد طرز تهیه گردن گوسفندی به سبک رستوران پسران کریم با شما صحبت کردیم. در صورتی که هر بخش از این دستور آشپزی نا مفهوم و یا گنگ بود می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید، همکاران ما در سریعترین زمان ممکن پاسخ شما را خواهند داد. تمام تلاش ما در این بخش بر این بود که دستور آشپزی و فوت و فن پسران کریم را بدون کم و کاست منتقل کنیم.

در زمان خرید گردن گوسفندی الو گوشت حتما نوع خرد کردن و نحوه برش آن را مشخص کنید. چرا که همکاران ما برای این موضوع آموزش ویژه دیده‌اند و از طرفی شما می‌توانید بگویید که مقدار چربی گردن گوسفندی کم و یا زیاد باشد. در صورتی که تمایل دارید دستور آشپزی خاصی را بدانید، این موضوع را مطرح کنید تا به سرعت ما به عنوان تیم تخصصی الو گوشت مگ یک مقاله جذاب و درجه یک برایتان آماده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *