رژیم و تناسب اندام

بهترین رژیم بدنسازی برای داشتن اندامی جذاب

درود فراوان بر دنبال کنندگان الو گوشت مگ 😃👋🏻، ما با یک مقاله بسیار جذاب در مورد بهترین رژیم بدنسازی اومدیم. امروزه همه به داشتن یک اندامی متناسب توجه می‌کنند؛ برای دستیابی به این هدف نیز ما باید برای دو بخش در زندگی خود برنامه ریزی داشته باشیم. اولین بخش آن تغذیه سالم است که با الو گوشت این موضوع حل شده و دومین بخش آن نیز ورزش کردن و تحرک بالا می‌باشد. معمولاً بهترین نوع ورزش بدنسازی است؛ چون هم سرعت نتیجه گرفتن ما بالا می‌باشد و هم آسیب دیدگی ما به حداقل می‌رسد. در ضمن تایم رفت و آمد آن نیز دست خودمان هست.

تیم تحقیقاتی الو گوشت مگ، تمام تلاش خود را به کار گرفته است که در مورد بهترین برنامه غذایی ویژه آقایان با شما صحبت کند. البته یک رژیم غذایی ویژه نیز برای بانوان در نظر دارد که در بخش‌های بعدی بیشتر راجب آن با شما صحبت خواهیم کرد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که افزایش حجم بدن ارتباطی با افزایش وزن بدن ندارد. چرا که حجم عضله و حجم چربی برابر نمی‌باشند. مهمترین معیار، سایز بدنی است و شما باید پیشرفت و رشد خود را با سایز بدنی خود بسنجید.

در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که یک مربی بدنسازی به سبب تجربه‌ای که دارد می‌تواند برای شما بهترین رژیم بدنسازی را طراحی کند. اما اگر رژیم غذایی شما قرار است که یک آبگیری شدید و یا یک افزایش وزن جدی داشته باشد، پیشنهاد ما به شما این است که با یک متخصص تغذیه در این رابطه مشورت کنید. بهتر است که بیش از این شما را معطل نکنیم و به سراغ اصل مطلب برویم.

انواع پروتئین‌های گوشتی برای طراحی بهترین رژیم بدنسازی چیست؟

همانطور که می‌دانید برای طراحی یک رژیم بدنسازی مناسب باید انواع پروتئین‌های گوشتی را بشناسید. دلیل آن هم این است که ما در بازه‌های زمانی مختلف با توجه به نیاز خود لازم داریم که از یک نوع گوشت استفاده کنیم. به عنوان مثال زمانی که ما در حال آماده سازی برای افزایش حجم می‌باشیم، گوشت سفید و دیگر مواد مغذی برای ما یک انتخاب مناسب است. از طرفی گوشت قرمز را نیز در مقدار کم مصرف می‌کنیم. دلیل آن هم این است که مقدار پروتئینی که بدن ما لازم دارد بسیار متفاوت است.

حال فرض کنید که ما در حال آماده سازی برای دوران کات کردن و یا رژیم سخت کاهش وزن می‌باشیم. در این حالت باید تمرکز خود را روی گوشت قرمز قرار دهیم، چرا که منابع دریافت انرژی توسط بدن ما محدود شده است. گوشت قرمز به دلیل ریز مواد مغذی که دارد می‌تواند برای ما بسیار ضروری و لازم باشد. شما با مطالعه بخش بعدی دید بسیار بهتری روی این موضوع خواهید داشت.

گوشت گوساله و رژیم بدنسازی

گوشت گوساله

مهم نیست که شما یک آقای بدنساز می‌باشید و یا یک بانوی فیتنس کار، نکته مهم این است که شما باید در بهترین رژیم بدنسازی خود، خرید گوشت گوساله را داشته باشید. گوشت گوساله یک منبع بسیار مناسب برای دوران حجم می‌باشد. به همین دلیل کسانی که به دنبال افزایش وزن بدن بدون داشتن شکم و پهلو می‌باشند. اولین گزینه که باید به آن توجه داشته باشند، سیستم تمرینی و دومین نکته مصرف گوشت گوساله در برنامه غذایی می‌باشد. گوشت گوساله یک منبع بسیار عالی از CLA «یک اسید چرب ضروری برای افزایش متابولیسم بدن»  می‌باشد. از طرفی گوشت گوساله می‌تواند یک محرک بسیار عالی برای هورمون تستسترون باشد. در این صورت کیفیت عضلانی شما افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع چربی سوزی بسیار عالی برای شما خواهد داشت. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که در بهترین رژیم بدنسازی معمولاً خرید سر دست گوساله اولین رتبه و پس از آن خرید ران گوساله در رتبه دوم اهمیت قرار دارد.

گوشت مرغ

شما کمتر بدنسازی را می‌شناسید که در برنامه غذایی خود مصرف گوشت مرغ را نداشته باشد. علت این موضوع نیز این است که پروتئین گوشت مرغ با کیفیت و از طرفی چربی آن نیز بسیار کم می‌باشد. زمانی که شما در دوران کات و یا حجم می‌باشید، مصرف گوشت مرغ برای شما یک انتخاب مناسب خواهد بود. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که قیمت گوشت مرغ نیز به نسبت سایر موارد بسیار کمتر است. معمولاً در طراحی بهترین رژیم بدنسازی باید اولویت یک را گوشت قرمز  و اولویت دوم خود را گوشت سفید قرار دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که حالت ایده‌آل برای وعده شام در طراحی بهترین رژیم بدنسازی آقایان و بانوان این است که شما از فیله مرغ استفاده کنید. دلیل آن چربی بسیار کم فیله مرغ و پروتئین دیر جذب آن می‌باشد. سعی کنید در کنار فیله مرغ، سبزیجات شما کمتر از یک چهارم وزن فیله مرغ باشد تا میزان کیفیت غذایی حفظ شود.

گوشت ماهی

یکی از بزرگترین اشتباهات افرادی که بدنسازی کار می‌کنند، در طراحی بهترین رژیم بدنسازی این است که گوشت ماهی را در اولویت‌های بسیار پایین خود قرار می‌دهند. دلیل آن هم این است که شناخت درستی نسبت به خواص آن ندارند. به صورت کلی باید به شما بگوییم که گوشت ماهی یک منبع بسیار مناسب برای دریافت ویتامین‌های مختلف و همچنین املاح معدنی می‌باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت عضلات شما و شفافیت پوست بدن شما به صورت قابل توجه با خرید فیله ماهی شیر افزایش پیدا خواهد کرد.

گوشت مرغ و ماهی و رژیم بدنسازی

سخن پایانی

تمام تلاش تیم تحقیقاتی الو گوشت مگ بر این بود یک چهارچوب کلی از بهترین رژیم بدنسازی برای شما تداعی کند. در آپدیت‌های بعدی این مقاله ما به صورت کامل و جامع و به بررسی رژیم‌های غذایی مناسب خواهیم پرداخت. همانطور که بزرگترین مربیان بدنسازی می‌گویند جذاب ترین بدن در یک آشپزخانه ساخته می‌شود و نه در باشگاه. شما اگر روزانه 1000 تا حرکت شکم بزنید و یک ساعت هم تردمیل کار کنید، به شما اطمینان خواهیم داد که نتیجه مطلوب خود را دریافت نخواهید کرد؛ چرا که تعادل رژیم غذایی خود را نتوانسته‌اید حفظ کنید.

در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید که در رژیم غذایی خود چه نوع گوشت و چه مقداری توسط مربی شما به شما توصیه شده است. در این صورت ما نیز در برنامه‌ توسعه محصولات خود، غذاهای رژیمی بیشتری را قرار خواهیم داد. الو گوشت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ است که به ارائه محصولات پروتئینی با کیفیت، شما را در رسیدن به اهداف غذایی و تناسب اندام راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *