سلامت و تغذیه

خواص گوشت گوسفندی چیست؟

درود فراوان بر دنبال کنندگان الو گوشت مگ، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و علمی در مورد خواص گوشت گوسفندی. 🖐🏻😎 اگر بخواهیم به صورت کامل و جامع در مورد مزایای استفاده از گوشت گوسفندی صحبت کنیم، باید چندین و چند مقابله در این مورد منتشر کنیم. پس ناگزیر در این مقاله قرار است که به صورت بسیار اجمالی به بررسی خواص گوشت گوسفندی در طب سنتی، خواص گوشت گوسفندی برای مردان، خواص گوشت گوسفندی برای بانوان در زمان بارداری و… با شما صحبت کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که تمام تلاش ما بر این است که به شما مطالبی کاربردی تقدیم کنیم.

اما بهتر است که قبل از شروع، دو نکته بسیار مهم را گوش‌زد کنیم. نکته اول این است که خواص گوشت‌های قرمز مثل انواع دام یا گوشت‌های سفید مانند انواع پرندگان و ماهی‌ها زمانی به صورت کامل به شما منتقل می‌شود که بصورت تازه استفاده کنید. دومین نکته که باید به آن توجه داشته باشید جایی است که شما گوشت را تهیه می‌کنید. دلیل آن هم این است که گوشت بسیار به آلودگی محیطی حساس است. خوشبختانه ما در الو گوشت این دو نکته را به صورت جدی مد نظر قرار دادیم چرا که از نیازهای شما آگاهیم.

بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم و بررسی کنیم که چرا مصرف گوشت قرمز برای بدن ما مهم است. به نظر شما چرا در طب سنتی ما توصیه به مصرف گوشت قرمز شده است؟ 🤨 چرا علم تغذیه روز پیشنهاد می‌کند که پروتئین مورد نیاز خود را نزدیک به 70 درصد از گوشت قرمز تهیه کنید و مابقی را از گوشت سفید؟ که در این بین خواص گوشت گوسفندی قلمرو خاصی رو به خودش اختصاص داده. برای دست یافتن به پاسخ این سوالات تا پایان با ما همراه باشید.

خواص گوشت گوسفندی در طب سنتی «آریایی»

ما در طب سنتی ایرانی و یا بهتر است که بگوییم در طب سنتی آریایی، مصرف گوشت متعادلی داشتیم. تمام سعی بر این بوده که علاوه بر سبزیجات متنوع، از گوشت نیز به طور مستمر استفاده کنیم. زمانی که به بررسی کتب طب سنتی می‌پردازید، متوجه می‌شوید که توصیه طب سنتی تهیه گوشت از نوع گوسفندی بوده است. دلیل آن هم مزاج گرم و خواص ویژه گوشت گوسفندی به نسبت گاو است. البته که گوشت گاو هم خواص ویژه خود را دارد که در مقالات بعدی به آن خواهیم پرداخت.

زمانی که بررسی می‌کنید، در گوشت گوسفندی کدام قسمت بهتر است که تهیه شود به خرید ران گوسفندی و همچنین خرید راسته بدون استخوان گوسفندی بر خواهید خورد. بر اساس یافته‌ها و تحقیقات بزرگان طب سنتی باید بگوییم که سیستم گوارش ما با هضم و جذب این قسمت‌ها راحتی بهتری دارد. گرچه ما به عنوان یک ایرانی به کله و پاچه گوسفند علاقه بسیار زیادی داریم؛ اما قرار است که در این بخش بر اساس حقایق طب سنتی با شما صحبت کنیم. دلیل دیگری که در طب سنتی توصیه به مصرف گوشت گوسفندی می‌شود، انرژی بسیار مناسب آن برای بدن است.

این موضوع زمانی برای شما قابل درک است که یک بار بخواهید در میان یک روز بسیار پر چالش و خسته کننده از گوشت گوسفندی استفاده کنید. در این صورت خود شما با خواص گوشت گوسفندی و انرژی فوق العاده آن به صورت عملی آشنا خواهید شد. 👌😏 از منظر طب سنتی گوشت گوسفندی مخصوصاً گوشت بره، طبع گرم و معتدل بسیار مطلوبی دارد.

گوشت گوسفندی آب پز توصیه شده در طب سنتی

به همین دلیل به شما توصیه می‌کند که هر از چند گاهی علاوه بر گوشت گوسفندی از گوشت بره نیز استفاده کنید. در طب سنتی برای فردی که با یک بیماری سخت دست و پنجه نرم می‌کرد؛ به منظور تقویت بنیه او تجویز گوشت گوسفندی به صورت کبابی و یا آب پز بدون روغن و نمک صورت میگرفته.

خواص گوشت گوسفندی برای مردان چیست؟

قبل از هر چیزی به این نکته توجه داشته باشید که مصرف گوشت گوسفند فقط برای مردان حائز اهمیت نیست. این موضوع برای بانوان نیز بسیار مناسب است، بانوان نیز باید به مصرف گوشت قرمز توجه ویژه داشته باشند. گوشت قرمز به دلیل پروتئین بسیار بالا، کارنتین، اِل آرژنین، اسیدهای چرب ضروری مانند امگا3 و امگا6، بسیار برای مردان مفید است. از مهمترین خواص گوشت گوسفندی برای مردان می‌توان کمک به بهبود روابط جنسی مردان اشاره نمود.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته روی 5000 مرد با نژادهای مختلف «آمریکایی، اروپایی، آسیایی» و تقسیم آن‌ها به دو گروه گیاه خوار و گوشتخوار، متوجه شدند که مصرف گوشت قرمز روی نعوظ و همچنین روی انزال مردان به شدت مؤثر است. گوشت قرمز به دلیل پروتئین بسیار بالا و خواص ریکاوری بسیار سریع قبل و بعد از یک رابطه جنسی برای شما بسیار مفید می‌باشد.

البته باید به چند نکته نیز توجه داشته باشیم. اولین نکته این است که مصرف گوشت قرمز باید به صورت پخته شده باشد. اگر شما هم علاقه به استیک نیم پز و یا اصطلاحاً آبدار دارید، باید این عادت خود را اندکی تغییر دهید. دومین نکته که باید به آن توجه کنید که این است که گوشت قرمز باید با سبزیجات مصرف شود. دلیل آن هم این است که هضم و جذب آن را برای معده شما تسهیل می‌کند. در نهایت مصرف گوشت قرمز شما باید از یک پلن و برنامه غذایی پیروی کند. به عنوان مثال شما می‌توانید سه الی چهار بار گوشت قرمز را به عنوان وعده اصلی نوش جان کنید.

خواص گوشت گوسفندی برای مردان

خواص گوشت گوسفند در بارداری از نظر متخصصین مامایی

معمولاً خانوم‌ها وقتی باردار می‌شوند، حساسیت غذایی بسیار ویژه‌ای پیدا می‌کنند. از طرفی باید به این موضوع توجه داشته باشید که خانوم‌ها در زمان بارداری بسیار ضعیف می‌شوند. به علت اینکه علاوه بر حفظ سلامت بدن خود، مشغول نگهداری یک نوزاد نیز می‌باشند، که سلامت این نوزاد تا حد زیادی به تغذیه مادر بستگی دارد. از طرفی برخی خانوم‌ها وجترین هستند. باید به این دسته از بانوان عزیز گوشت زد کنیم که هیچ چیزی نمی‌تواند جای گوشت قرمز برای آن‌ها را بگیرد. قطعاً تا پایان این بخش بهتر متوجه منظور ما خواهید شد.

از جمله خواص گوشت گوسفندی می‌توان به آهن، روی، پروتئین، ویتامین B12، فسفر و… اشاره کرد. هر کدام از این مواد غذایی برای رشد جنین به صورت کامل ضروری است. شاید فکر کنید که می‌توانید از مواد غذایی گیاهی، مواد مغذی مورد نظر خود را دریافت کنید. این موضوع امکان پذیر نیست، چرا که باید حجم بسیار زیادی از حبوبات و همچنین سبزیجات را نوش جان کنید تا به هر آنچه که می‌خواهید دست پیدا کنید.

از طرفی این مواد مغذی نیز غیر قابل چشم پوشی می‌باشند. چرا که پروتئین گوشت گوسفندی به شما کمک می‌کند، جنینی با فرم بدنی مناسب و اسکلت بدنی قوی به دنیا آورید. و یا آهن گوشت قرمز کمک به سلامت شما در دوران شیردهی و همچنین کیفیت شیر شما می‌کند. روی موجود در گوشت شقه گوسفندی به سیستم ایمنی جنین کمک بسیار زیادی می‌کند. ویتامین B12 گوشت گوسفندی به شادابی و روحیه نوزاد کمک می‌کند.

سوال ما از شما این است، به نظر شما کدام مکمل غذایی می‌تواند، این چنین نیاز شما را برطرف کند. در نهایت متخصصین مامایی برای خانوم‌ها در زمان بارداری و در زمان شیردهی، خرید گوشت بره را پیشنهاد می‌کنند. به همین جهت تیم پشتیبانی الو گوشت گوشت بره تازه روز تهیه می‌کند که برای تهیه آن می‌توانید با شماره 77551000 – 021 تماس بگیرید.

خواص گوشت گوسفندی در دوران بارداری

سخن پایانی

ما در این بخش به صورت کامل و جامع در مورد خواص گوشت گوسفندی با شما صحبت کردیم. همانطور که در طول مقاله به شما تذکر دادیم، مصرف گوشت قرمز برای ما ضروری است اما باید تعادل و تناسب در آن رعایت شود. درست است که الو گوشت بهترین گوشت قرمز و گوشت سفید ایران را تهیه می‌کند؛ اما نباید از شما انتظار نادرست داشته باشیم و یا شما را تحریک به مصرف بیش از حد گوشت کنیم.

به شما توصیه می‌کنیم که برای جدا شدن از یکنواختی آشپزی و طبخ غذاهایی جدید هر روز به آموزش آشپزی الو گوشت مگ سر بزنید. به عنوان مثال به جای کباب کردن گوشت گوسفندی از مقاله «انواع غذا با گوشت خورشتی» دیدن کنید. تمام تلاش تیم تحقیقاتی الو گوشت بر این است که شما را با  تغذیه سالم و اصولی آشنا کند. همچنین به شما بگوید که همیشه غذاهای خوشمزه لزوماً مضر نیستند. در صورتی که در مورد هر بخش این مقاله سوال و یا چالشی داشتید، خوشحال می‌شویم که در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *