آموزش آشپزی

چگونه به سبک رستوران‌های معروف ایرانی پاچینی درست کنیم؟

درود فراوان بر دنبال کنندگان الو گوشت مگ. ما با یک آموزش آشپزی درجه یک و خوشمزه اومدیم. تیم آشپزی الو گوشت برای شما امروز قرار است یکی از تکنیک‌های رستوران معروف تهران، که پاچینی‌ های آن بسیار معروف است را آموزش دهد . می‌خواهیم به صورت صفر تا صد آموزش پاچینی را به شما یاد بدهیم. در این بخش قرار است که در مورد بهترین ادویه پاچینی مرغ کبابی و ادویه پاچینی سرخ کردنی صحبت کنیم. البته برای شما یک دستور پخت ویژه هم داریم که بهتر است تا پایان این مقاله همراهما باشید تا متوجه آن شوید.

هر کسی برای درست کردن پاچینی یک دستور العمل مخصوص به خود را دارد. تیم تحقیقاتی ما تمام سعی خود را کرده است، تا انواع این آموزش ها را بررسی کند. نتیجه این شد که برای شما آموزشی را انتخاب کردیم که بیشترین محبوبیت را داشته و همچنین به سادگی در منزل خود می‌توانید آن را استفاده کنید. البته در اینجا یک توصیه مهم برای شما داریم که می‌توان به عنوان فوت کوزه‌گری پخت یک پاچینی لذیذ یاد کرد، و همچنین به پاچینی شما عطر و طعم متفاوتی خواهد داد؛ این توصیه هم تهیه و خرید مرغ سبز بجای مرغ معمولی برای پخت پاچینی است.

پاچینی چیست؟ «پاچین مرغ کجاست»

و اما رسیدیم به این سوال چالش برانگیز که پاچینی اصلاً کجای مرغ است؟🤨 زمانی که شما به یک رستوران می‌روید ممکن است که برای پاچینی از کتف و بال مرغ استفاده کند. (البته دیگر اسم این مکان رستوران نیست بلکه سوخاری فروش است😏) اما یک رستوران درجه یک برای پاچینی از ران مرغ استفاده می‌کند. به همین دلیل تمام نکات و تکنیک‌هایی که ما برای تهیه پاچینی نیز به شما آموزش می‌دهیم؛ بر اساس ران مرغ است؛ البته به شما طرز تهیه و جداسازی آن را نیز آموزش خواهیم داد.

ران مرغ برای پاچینی

آموزش تکه کردن ران مرغ برای تهیه پاچینی

زمانی که مرغ سبز خود را تهیه کردید، سعی کنید به خوبی آن را شسته و سپس قسمت پایین ران مرغ را مانند تصویر بالا جدا کنید. اگر دوست دارید که پاچینی شما حالت رژیمی و کم چرب داشته  باشد، می‌توانید پوست آن را نیز جدا کنید. در غیر این صورت می‌توانید آن را با پوست استفاده کنید. البته آشپز‌های معروف در این بخش یک تکنیک نیز دارند؛ که طبق آن از پایین‌ترین بخش پاچینی خود که حالت لاغرتر دارد با چاقو چند برش ایجاد کنید.

 با این کار گوشت ران را از محل اتصال به استخوان جدا کرده و سپس آن را با دست به سمت انتهای آن جمع کنید تا حالت گرد و حجیم تری پیدا کند. به شما تبریک می‌گوییم پاچینی شما آماده است. البته اگر زمان کافی برای جدا کردن و تکه کردن مرغ را ندارید خیلی ساده و سریع از الو گوشت، ساق مرغ را سفارش ‎دهید.

تهیه ادویه پاچینی مرغ سرخ کرده به سبک حرفه‌ای ها

به این نکته توجه داشته باشید که هر کسی برای ادویه پاچینی ممکن است که یک سبک و روش را استفاده کند. تیم آموزش آشپزی الو گوشت سعی کرده است که روشی را برای شما بیان کند که بیشترین طرفدار را دارد. البته در آینده نه چندان دور برای شما مدل‌های دیگر را نیز آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت پاچینی سرخ کرده (مناسب برای 5 تا 7 عدد پاچینی):

به این نکته توجه داشته باشید که هر کسی برای ادویه پاچینی ممکن است که یک سبک و روش را استفاده کند. تیم آموزش آشپزی الو گوشت سعی کرده است که روشی را برای شما بیان کند که بیشترین طرفدار را دارد. البته در آینده نه چندان دور برای شما مدل‌های دیگر را نیز آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت پاچینی سرخ کرده (مناسب برای 5 تا 7 عدد پاچینی):

  1. آرد ذرت 2 قاشق غذاخوری
  2. کنجد 3 الی 4 قاشق غذاخوری
  3. آب لیمو تازه 2 قاشق غذاخوری
  4. پیاز  1 عدد متوسط
  5. پودر سوخاری 2 قاشق غذاخوری « اگر دوست دارید که پاچینی شما اندکی خشک‌تر و یا به اصطلاح چیپسی‌تر شود، می‌توانید از 3 قاشق غذاخوری استفاده کنید. »
  6. تخم مرغ کامل 1 عدد
  7. پودر سیر نصف قاشق غذا خوری
  8. سفید تخم مرغ 2 عدد
  9. پنیر پارمزان   2 قاشق غذاخوری
  10. زعفران دم کرده به مقدار کم
  11. فلفل و نمک و آویشن با توجه به طبع و نظر خود شما استفاده شود
  12. سس باربیکیو  1 قاشق غذاخوری

تمامی مواد بالا را با هم ترکیب کنید، سپس تکه‌های پاچینی خود را نیز درون مواد قرار دهید و به خوبی آغشته کنید. توجه داشته باشید برای اندکی خوش طعم شدن بهتر است 1 الی 2 ساعت در این مواد داخل یخچال استراحت کند؛ در نهایت پاچینی مرینیت شده شما آماده است.

پاچینی سرخ کرده

ذکر یک نکته مهم برای سرخ کردن پاچینی

بر خلاف باور عموم که فکر می‌کنند، باید پاچینی را زمانی در روغن قرار دهند که روغن در حال جلز ولز کردن است؛ شما باید زمانی که روغن شما اندکی داغ شد و هنوز به مرحله جوش و تبخیر نرسیده، تکه‌های پاچینی طعم دار شده را اضافه کرده تا به مرور زمان پاچینی شما آماده شود.

علت استفاده از این تکنیک این است که پاچینی شما سفت نشود و از طرفی مغز آن نیز به خوبی پخته شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که  از روغن کنجد طبع گرم استفاده کنید؛ این روغن مخصوص سرخ کردن است و می‌تواند طعم مطبوعی را به غذای شما بدهد.

تهیه ادویه پاچین مرغ کبابی برای روی منقل

همانطور که در بخش‌های قبل هم به این موضوع اشاره کردیم، ادویه پاچینی سرخ کردنی با کبابی متفاوت است. در این نوع ادویه خبری از پودر سرخ کردنی نیست. اما باید به مرینیت کردن آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. و به عنوان آخرین نکته توجه داشته باشید که ادویه پاچینی مرغ کبابی روی منقل با ادویه پاچینی کبابی داخل فر اندکی متفاوت است.

مواد لازم جهت پاچینی کبابی (مناسب برای 5 تا 7 عدد پاچینی):

  1. ماست پرچرب  1 فنجان
  2. زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
  3. نمک و فلفل به میزان لازم
  4. پودر سیر نصف قاشق غذا خوری
  5. آویشن تازه به میزان لازم
  6. آب لیمو تازه 2 قاشق غذاخوری
  7. روغن زیتون و یا روغن کنجد 2 قاشق غذاخوری
  8. سس تند همدانیان نصف قاشق غذاخوری
  9. پیاز 1 عدد
  10. جعفری خورد شده نصف قاشق غذاخوری

مواد گفته شده را به خوبی با هم دیگر ترکیب کنید، سپس پاچینی‌های خود را به آن اضافه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که باید پاچینی خود را خوب به مدت 2 الی 3 دقیقه با مواد ترکیب کنید. اما نکته طلایی در این دستور پخت این است که مواد غذایی مخلوط شما باید به مدت 4 الی 6 ساعت داخل یخچال قرار داده تا به خوبی جا بیوفتد. اما یک تکنیک فنی نیز خواهیم داشت که می‌توانید برای نرم و لذیذتر شدن پاچینی کبابی خود از آن استفاده کنید.

پاچینی کبابی

ترفند طلایی کتف و بال کبابی از نوع پاچینی

اولین نکته شما برای به آن توجه داشته باشید این است که زمانی پاچینی شما خوشمزه خواهد شد که به خوبی مغز پخت شود. به همین علت شما باید آتش ذغال خود تا جایی که می‌توانید کنترل و کم کنید. دومین نکته که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که، شما باید زمانی که پاچینی شما مقداری طلایی شد آن را از روی آتش برداشته و با یک قلم مو سس مخصوص را روی آن بکشید.

برای درست کردن سس مخصوص هم باید یک کره 100 گرمی را آب کنید، سپس داخل آن دو قاشق غذاخوری سس قرمز بریزید. به خوبی به هم بزنید و به آن اندکی زعفران اضافه کنید. زمانی که  پاچینی شما طلایی می‌شود و شما از این تکنیک استفاده می‌کنید، باعث می‌شود پوست آن نسوزد و پاچینی شما فرصت کافی بر مغز پخت شدن داشته باشد. البته شما می‌توانید از باقی مانده مواد مرینیت آن هم استفاده کنید، ولی نباید داخل آن پیاز و جعفری وجود داشته باشد.

خواص ادویه پاچینی از نظر متخصصین تغذیه

اکثر مردم فکر می‌کنند که ما از ادویه فقط برای طعم دار کردن غذا استفاده می‌کنیم. اما این طور نیست، ما از ادویه به سبب جذب بهتر غذا و همچنین خواص بسیار زیاد آن استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال هدف از استفاده پودر آویشن این است که غذای خود را به لحاظ مواد مغذی مانند آهن، کلسیم و منگنز غنی‌تر کنیم. از طرفی کیفیت جذب غذا را نیز افزایش دهیم و التهاب معده خود را نیز به صورت قابل توجه کاهش دهیم. یا برای ادویه پاچینی همان‌طور که دقت کردید از روغن کنجد و یا خود کنجد استفاده ‌کردیم. کنجد یکی از مواد غذایی است که در طب سنتی ایرانی بسیار به مصرف آن توصیه شده است. چرا که طبع گرم آن به تنظیم قند خود و کاهش فشار خون ما کمک ویژه‌ای می‌کند. از طرفی روغن آن نیز برای قلب و عروق ما مضر نیست و با خیالی آسوده می‌توانیم غذاهای خود را میل کنیم. البته برای شما یک توصیه بسیار مهم نیز داریم؛ سعی کنید که در غذای خود به جای استفاده از نمک معمولی از نمک دریا استفاده کنید. در این صورت خواص غذای شما دو چندان خواهد شد.

سخن آخر

ما در این بخش به صورت کامل و جامع در مورد طرز تهیه پاچینی صحبت کردیم. البته این مقاله قرار است که در آینده کامل تر شود و ما برای شما طرز تهیه پاچینی شیرازی را نیز آموزش دهیم؛ در صورتی که شما دستور العمل خاصی برای تهیه پاچینی داشته باشید، خوشحال می‌شویم که در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. تا هم تیم آشپزی الو گوشت دانش خود را افزایش داده باشد و هم دیگر دوستان از نظر شما استفاده کنند.

اما در مورد خرید پاچینی الو گوشت با شما صحبت نکردیم، دلیل آن نیز این است که ما سعی کردیم برای شما سوپرایز ویژه داشته باشیم.😎 اگر به دنبال یک طعم متفاوت از پاچینی می‌باشید، بهتر است که یک بار با خرید پاچینی الو گوشت خود و خانواده خود را شگفت زده کنید. امیدواریم که نکات این مطلب مفید واقه شده باشند. حتما هر روز به الوگوشت مگ سر بزنید؛ تا شما را با دنیای آشپزی و سلامتی بهتر و تخصصی تر آشنا کنیم.

0%

درصد رضایت

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟ با وارد کردن میزان رضایت خود، در بهبود کیفیت مقالات و همچنین آگاه سازی دیگر مخاطبین سهیم باشید. تیم تحقیقاتی الوگوشت مگ همواره در تلاش است تا مجله ای کامل از مقاله‌های سلامتی، آشپزی، راهنمای خرید گوشت و... گرد هم آورد.

امتیاز کاربر: 3.74 ( 4 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *