آموزش آشپزی

بررسی انواع غذا با گوشت خورشتی «گوشت تکه ای»

درود فراوان بر دنبال کنندگان الوگوشت‌ مگ، ما اومدیم با چند دستور آشپزی بسیار خوشمزه و درجه یک.😎 معمولاً افراد زیادی گوشت قرمز را به دلیل طعم بسیار خوبی که دارد، به عنوان انتخاب اول خود برای تهیه غذا استفاده می‌کنند. در میان گوشت‌های قرمز هم دستۀ گوشت خورشتی اهمیت خاصی دارد؛  به همین دلیل تیم آشپزی الوگوشت برای شما چند عدد غذای بسیار خوشمزه در نظر گرفته است که در بخش‌های بعدی شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

البته ذکر یک نکته بسیار مهم برای شما همراهان عزیز لازم و ضروری است. اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و درجه یک می‌باشید، حتما روی کیفیت گوشت و تازگی گوشت خود حساسیت بسیار زیادی به خرج دهید. البته شما از همراهان قدیمی الو گوشت می‌باشید؛ و به خوبی با بخش گوشت خورشتی ما آشنا هستید. صرفاً به جهت یک یادآوری گفتیم که روی این موضوع تاکید داشته باشیم. 😉 بهتر است که شما را بیش از این منتظر نگذاریم و با دنیای غذاهای گوشت تکه‌ای آشنا کنیم. در صورتی که در مورد هر بخش سوال و یا چالشی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها مطرح کنید تا ما در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم.

طرز تهیه کباب ترش گیلانی با برنج کته «یک غذای شمالی محشر با گوشت قرمز و برنج برای دو نفر»

شما برای درست کردن یک کباب ترش خوشمزه به روش شمالی‌ها بهتر است که از گوشت گوسفندی استفاده کنید. دلیل آن هم این است که گوشت گوسفند معمولاً بعد از پخت نرمی بیشتری دارد و این موضوع به دلیل چربی بالاتری است که به نسبت گوشت گوساله دارا می‌باشد. برای درست کردن کباب ترش لازم است که مواد غذایی زیر را تهیه کنید و از طرفی اجازه دهید که گوشت حداقل 4 تا 5 ساعت در این مواد بماند تا به خوبی طعم دار شود.

  1. گوشت راسته گوسفندی 400 گرم
  2. پیاز رنده شده  1 عدد متوسط
  3. مغز گردو  1 پیمانه
  4. رب انار نصف پیمانه 
  5. گوجه فرنگی 1 عدد
  6. سیر 1 حبه «اگر به سیر علاقه‌ای ندارید و نگران بوی دهان خود هستید، از پودر سیر به مقدار کم استفاده کنید»
  7. نعنا خشک  1 قاشق غذا خوری
  8. نمک و فلفل به میزان لازم

زمانی که مواد بالا را آماده کردید، در ابتدا گوشت خود را به صورت گوشته تکه‌ای و یا خورشتی خورد کرده. سپس آن را به خوبی بشورید و اجازه دهید که خشک شود. در این زمان گوجه فرنگی خود را رنده کنید، سپس پیاز و سیر را نیز به صورت رنده شده در یک ظرف با آن مخلوط کنید.

 مرحله بعدی گوشت خود را با این مواد به خوبی ترکیب کنید، در مرحله بعد رب انار را به آن اضافه کنید؛ در نهایت فلفل و نمک به اضافه یک قاشق غذا خوری روغن کنجد و یا روغن زیتون برای نرمی گوشت به آن اضافه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که جعفری و گردو را در هاونگ به خوبی بکوبید و به ظرف خود اضافه کنید. اگر زمان کافی دارید، اجازه دهید که گوشت شما نصف روز به خوبی طعم دار شود.

کباب ترش

تهیه برنج کته «با ته دیگ زعفرانی»

گوشت خورشتی که به صورت کباب ترش استفاده می‌شود، زمانی خوشمزه است که با ته دیگ زعفرانی همراه باشد. شما ابتدا دو پیمانه برنج را داخل آب و نمک خیس می‌کنید. اجازه دهید 1 الی 2 ساعت برنج شما خیس بخورد. سپس آب آن را گرفته و داخل قابلمه بریزید. در نهایت به اندازه‌ای به آن آب اضافه کنید که یک بند انگشت روی آن باشد. سپس زیر آن را زیاد کنید تا به جوش برسد و تبخیر شود. زمانی که آب آن تبخیر شد، برنج را داخل یک ظرف دیگر بریزید.

در این مرحله بهتر است که از یک قابلمه نچسب استفاده کنید و دیواره و کف آن را با یک کره چرب کنید. در مرحله بعد برنج خود را به سه قسمت تبدیل کنید و یک قسمت آن را با زعفران دم کرده و نصف کره 50 گرمی به خوبی ترکیب کنید؛ در ابتدا مواد ترکیب شده را داخل قابلمه نچسب خود بریزید و آن را به خوبی فشرده کنید. در آخرین مرحله 3/2 برنج باقی مانده را درون آن بریزید و روی اجاق قرار دهید. البته دم کنی فراموش نشود، چرا که قرار نیست برنج کته شما خمیر و یا اصطلاحاً شفته شود. مدت زمان دم کشیدن آن 15 الی 20 دقیقه با توجه به شعله زیر آن باید باشد.

غذای مدرن با گوشت خورشتی « برای 3 نفر»

خوب نوبتی هم باشه، نوبت یک غذای درجه یک با گوشت گوساله است. ما برای این غذای خوشمزه که دستور آشپزی آن ویژه بچه‌های الو گوشت است، نیاز به گوشت نگینی استانبولی گوساله خواهیم داشت. شما می‌توانید این غذا رو با نان و یا برنج نوش جان کنید. اگر قرار است که رژیمی استفاده شود، پیشنهاد ما نان جو است؛ چرا که در کنار این غذا بسیار خوشمزه و مطبوع است.

برای این کار شما باید 500 گرم گوشت نگینی را آب پز کنید و آب را نیز نگه دارید. زمانی که گوشت شما آب پز و یا نیم پز شد، آشپزی ما شروع می‌شود. یک ماهی‌تابه نچسب انتخاب کنید، سپس درون آن روغن کنجد پرس گرم «روغن کنجد ویژه سرخ کردن» بریزید. اجازه دهید که به خوبی داغ شود. سپس گوشت گوساله خود را که به صورت نیم پز و یا آب پز می‌باشد، درون آن بریزید و شروع به تف دادن کنید.

 در کنار آن پیاز  و فلفل دلمه را نیز تف دهید. بعد از گذشت 5 الی 10 دقیقه به آن 1.5 پیمانه از همان آب گوشت اضافه کنید. سپس 2 الی 3 قاشق غذاخوری پودر نشاسته به آن اضافه کنید. نمک و فلفل و پودر آویشن هم به میزان لازم به آن اضافه کنید. در آن ببندید و شعله آن را بسیار کم یا اصطلاحاً کور کنید. اجازه دهید که به مرور زمان به جوش بیوفتد و حسابی جا بیوفتد.

پخت غذای مدرن با گوشت خورشتی نگینی استانبولی گوساله

فن آخر دستور پخت غذای مدرن روی تکه گوشت ها

زمانی که گوشت تکه‌ای شما در حال آماده شدن است؛ یک و یا دو عدد سیب زمینی آب پز کنید. سپس آن را به صورت خلال درشت خرد کنید و روی گاز و یا داخل توستر آن را سوخاری کنید. زمانی که این کار را کردید مقداری رب، کره، آب لیمو، به مقدار بسیار کم شکر با یک دیگر ترکیب کنید. سیب زمینی تنوری و همچنین سس خود ر را داخل ماهی تابه بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. اجازه دهید این ترکیب به مدت 15 الی 30 دقیقه داخل تابه بخار پز شود.

در نهایت غذای شما آماده است، قطعا طعم ترد سیب زمینی تنوری و همچنین طعم گوشت تکه‌ای نرم و خوشمزه شما در کنار هم یک ترکیب بسیار عالی خواهد شد. گاهی اوقات لازم که خود شما خلاقیت داشته باشید و به معنای واقعی کلمه هنر آشپزی خود برای دیگران به نمایش بگذارید.

سخن آخر

همیشه قرار نیست که با گوشت خورشتی گوساله و یا گوسفند ما قرمه سبزی و قیمه درست کنیم. در برخی مواقع لازم است که دست به خلاقیت بزنیم و یک غذای جدید درست کنیم. البته اگر قرار است که غذا با گوشت تکه ای و برنج درست کنید حتما یک سری به مقاله «مرینیت چیست» بزنید و با طعم دار کردن انواع گوشت برای یک غذای خوشمزه آشنا شوید. تمام تلاش ما در الوگوشت این است که آشپزی را به چشم یک نیاز نبینید؛ بلکه آشپزی را به چشم یک هنر لذت بخش و خوشمزه ببیند.

در صورتی که شما هم یک دستور پخت ویژه دارید، خوشحال می‌شویم که با ما و دیگران در بخش کامنت‌های زیر همین بخش به اشتراک بگذارید. شاید دستور پخت شما متفاوت‌تر و خوشمزه‌تر باشد. حتما در هر روز به بخش الو گوشت مگ ما سر بزنید، تمام تلاش تیم تحقیقاتی الو گوشت این است که شما را هر روز با یک نکته آشپزی و یا یک نکته از رژیم غذایی و تناسب اندام آشنا کند.

0%

درصد رضایت

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟ با وارد کردن میزان رضایت خود، در بهبود کیفیت مقالات و همچنین آگاه سازی دیگر مخاطبین سهیم باشید. تیم تحقیقاتی الوگوشت مگ همواره در تلاش است تا مجله ای کامل از مقاله‌های سلامتی، آشپزی، راهنمای خرید گوشت و... گرد هم آورد.

امتیاز کاربر: 4.7 ( 1 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *