آموزش آشپزی

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی قزل آلا

درود به همۀ دنبال کنندگان الوگوشت مگ؛ ما اومدیم با یک آموزش آشپزی بسیار عالی و خوشمزه. از رسم و رسوم ما‌ ایرانی‌ها این هست که شب عید معمولاً سبزی پلو با ماهی قزل آلا نوش‌ جان می‌کنیم. پس قصد داریم یک آموزش آشپزی کوتاه و مختصر برای طبخ سبزی پلو با ماهی درجه یک داشته باشیم. حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و از طرفی اگر در مورد هر بخش از مراحل تهیه سبزی پلو شب عید مشکلی داشتید، در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. یادتون باشه عید نوروز فقط و فقط به سفره هفت سین شناخته نمیشه؛ بلکه سبزی پلو با ماهی هم یکی از رسم و رسوم‌های خوشمزه و همیشگی ما ایرانی ‌هاست. بهتره بین این همه شلوغی و تکاپو در شروع سال جدید، دیگه نگران تهیه ماهی قزل آلا برای شام شب عید نباشید. کافیه از فروشگاه الو گوشت ماهی قزل آلا تازه اونم با برش دلخواه به صورت آنلاین سفارش بدید تا در سریع ترین زمان به دستتون برسونه. خب حالا بریم سراغ دستور پخت سبزی پلو با ماهی مخصوص.

مرينيت ماهی قزل آلا

قبل از هر کاری برای اینکه یک ماهی خوشمزه برای سبزی پلو داشته باشید، باید ماهی رو مزه دار یا به اصطلاح مرینیت کنید. منظور از مرینیت کردن این است که بوی زهم ماهی گرفته بشه و به نوعی اون رو قبل از پخت یک مقدار طعم دار کنید. در واقع خوشمزگی غذای شب عید شما خیلی به این مرحله بستگی داره.

البته یک نکته مهم قبل از آموزش آشپزی در مورد سبز پلو با ماهی باید بگم. و اونم این هست که شما برای سبزی پلو با ماهی شب عید الزامی به استفاده از ماهی قزل آلا ندارید.  ممکنه شما بخواهید از ماهی ‌دیگه‌ای استفاده کنید. با توجه به این موضوع می‌تونید از بخش خرید انوع ماهی ارگانیک، ماهی مد نظر خودتون رو انتخاب کنید. دیگه لازم به گفتن نیست که همه‌ی ماهی ها در الوگوشت ارگانیک هستند و شما با خیال راحت می‌تونید بهترین ماهی رو خرید کنید.

مرینیت کردن ماهی قزل آلا به سبک آشپزهای حرفه‌ای

اگر شما زمان کافی برای مرینیت کردن ماهی ندارید، می‌تونید ماهی را به سادگی در پودر ادویه کاری قرار بدید و اجازه بدید ماهی شما طعم بگیره و بوی زهم اون از بین برود. اما ما قصد داریم که شما را با یک دستور العمل ویژه آشنا کنیم. شما باید ماهی خودتون رو در یک محلول آب لیمو و نمک قرار بدید و سپس بذارید 20 دقیقه قشنگ خیس بخوره؛

بعدش یک پیاز متوسط روی اون رنده کنید و بگذارید آب پیاز قشنگ به خورد ماهی برود. در آخرین مرحله سیر رنده شده، ادویه‌هایی مانند زردچوبه و فلفل سیاه به اون اضافه کنید. بعد از یک الی دو ساعت نوبت اضافه کردن زعفران دم کرده است. در نهایت بگذارید این ترکیب جذاب حداقل 6 ساعت همراه ماهی باقی بماند تا بافت گوشت ماهی شما قشنگ مزه دار بشه.

دم کردن سبزی پلو (طرز تهیه سبزی پلو مناسب برای دو نفر)

شما برای اینکه یک سبزی پلو عالی و درجه یک داشته باشید، باید برنج رو با آب و اندکی نمک خیس کنید. مقدار برنج بستگی به پیمانه مورد استفاده شما دارد. بذارید برنج شما یکی، دو ساعت قشنگ خیس بخوره. در این مرحله داخل قابلمه آب بریزید و زیرش رو روشن کنید تا جوش بیاد. زمانی که آب شما جوش آمد، برنج خود را آبکش کنید و دوباره داخل قابلمه به همراه آب بریزید. این بار وقتی که آب برنج شما یکی دوتا قُل زد، بهترین زمان برای اضافه کردن سبزی مخصوص شماست.

این سبزی می‌تونه ترکیبی از شوید، شنبلیه، جعفری و… باشد. وقتی که سبزی خودتون رو اضافه کردید اجازه بدهید برنج شما یک ربع بجوشد و به حالت نیم پز در بیاید. در مرحله بعد اون رو آبکش کنید و سپس در کف قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ مدنظر خودتون را بگذارید. حالا برنج آبکش شده را داخل اون بریزید و اون رو به شکل کوه مانند کنید. فوت آشپزی در این جا این است که با ته کف گیر چندتا سوراخ ایجاد کنید تا برنج قشنگ دم بکشد. شما می‌تونید یک قالب کره کوچیک هم روی برنج بگذارید. قول می‌دم این بهترین سبزی پلو با ماهیه زندگیه‌تون بشه.

سرخ کردن ماهی قزل آلا سبزی پلو
سرخ کردن ماهی قزل آلا سبزی پلو

سرخ کردن ماهی برای یک سبزی پلو با ماهی خوشمزه

خب رسیدیم به آخرین مرحله و اونم سرخ کردن ماهی. قبل از هر چیز لازمه از تنوع و کیفیت ماهی ها در الو گوشت بگم که می‌تونید خرید انواع محصولات دریایی با کیفیت رو تجربه کنید. یکبار امتحان کنید و از نزدیک کیفیت و تازگی رو لمس کنید. برای سرخ کردن ماهی شما دو راه دارید. اولین راه اینکه یک تابه بردارید و داخل اون روغن برزید. زمانی که روغن شما داغ شد، بهترین زمان برای اضافه کردن ماهی مرینیت شده است. اجازه بدید یک طرف اون سرخ بشه و سپس به سراغ سمت دیگر برید.

راه دوم و جذاب تر شما این هست که یک فویل بردارید و داخل اون را با کره چرب کنید. ماهی خودتون را داخل اون بگذارید و داخل سینی فر قرار بدید. بهترین دما برای این کار 180 تا 200 درجه است، مدت زمان مناسب هم بین 75 دقیقه تا 90 دقیقه. بعد از این زمان سبزی پلو با ماهی قزل آلا شما آماده است.

سخن پایانی

امیدوارم که از طرز تهیه سبزی پلو با ماهی قزل آلا ما استفاده کرده‌ باشید. آشپزی هنری است که نیاز به اندکی زمان و صبوری داره. هدف الو گوشت این هست که خرید گوشت سالم و با کیفیت رو برای هر خونه‌ای راحت کنه و لذت آشپزی رو چند برابر.

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟ با وارد کردن میزان رضایت خود، در بهبود کیفیت مقالات و همچنین آگاه سازی دیگر مخاطبین سهیم باشید. تیم تحقیقاتی الوگوشت مگ همواره در تلاش است تا مجله ای کامل از مقاله‌های سلامتی، آشپزی، راهنمای خرید گوشت و... گرد هم آورد.

امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *