آموزش آشپزی

طرز تهیه باقالی پلو مجلسی

درود بر دنبال کنندگان مجله الو گوشت مگ، 😍👋🏻 ما اومدیم با یک آموزش آشپزی بسیار جذاب و کاربردی برای طرز تهیه ویژه باقالی پلو با گردن. 😋 زمانی که به یک رستوران بسیار درجه یک و ممتاز مراجعه ‌می‌کنید، معمولا یکی از گزینه‌های اصلی شما باقالی پلو خواهد بود. در مجله آموزش آشپزی امروز قرار است چند مدل اصلی این غذا را به شما آموزش دهیم. از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. باقالی پلو با گردن 😍
  2. باقالی پلو با گوشت گوسفندی 😮
  3. باقالی پلو با ماهیچه گوساله 🤤
  4. باقالی پلو با گوشت مرغ  😃
  5. باقالی پلو با گوشت چرخ کرده  😜

اگر شما بهترین دستور پخت باقالی پلو را داشته باشید، اما از گوشت گردن گوساله با کیفیت استفاده نکنید، طعم و مزه‌ی غذای شما آنچنان که باید و شاید نخواهد شد. 😕 معمولا یکی از موضوعاتی که در طرز تهیه باقالی پلو رستورانی بسیار مطرح می‌شود، کیفیت مواد اولیه است. البته برخی افراد روی ادویه باقالی پلو نیز مانور می‌دهند؛ اما شما باید به صورت همه جانبه به بررسی طرز تهیه باقالی پلو مجلسی بپردازید و به همه بخش‌ها، به یک اندازه اهمیت بدهید.

ممکن است شما به گوشت گردن دسترسی نداشته باشید و بخواهید با سردست گوساله باقالی پلو خود را درست کنید. این کار شما هیچ ایرادی ندارد، اما نکته بسیار مهم در این دستور پخت باقالی پلو این است که روی جزئیات آشپزی توجه ویژه داشته باشید.

سرآشپز ویژه الو گوشت در بخش کامنت‌ها، منتظر چالش‌ها و سوالات شما در زمان پخت باقالی پلو با گوشت سردست گوساله است، تا غذای لذیذتری داشته باشید.😎👊🏻

طرز تهیه باقالی پلو با گردن ویژه به سبک سرآشپز ویژه شاندیز

معمولا همه ما رستوران‌های زنجیره‌ای شاندیز را با باقالی پلو با گردن می‌شناسیم. حتی در برخی موارد بین مردم اختلاف است که باقالی پلو با گردن رستوران مسلم بهتر است یا شاندیز مشهد؟ 🤐 با این حال تمام تلاش تیم آشپزی الو گوشت مگ بر این است که بهترین روش تهیه باقالی پلو با گردن را به شما آموزش دهد. البته قبل از شروع آموزش اصلی باید به دو نکته ویژه اشاره داشته باشیم. اولین نکته این است که روی مرینیت کردن گوشت گردن گوسفندی زمان ویژه‌ای صرف کنید. دومین نکته این است که سعی کنید از باقالی تازه استفاده کنید؛ چرا که باقالی خشک شده در برخی مواقع طعم غذای شما را کاهش می‌دهد. بهتر است که برویم سراغ آشپزی امروز 😜👌🏻

مواد غذایی لازم پخت باقالی پلو با گردن، ویژه 4 نفر

گردن گوسفندی تازه : 1 عدد

سیر به صورت بوته‌ای: 1 عدد

سیر حبه‌ای: 2 عدد

پیاز سفید متوسط: 4 عدد

برگ بو: 4 عدد

چوب دارچین: 2 تکه متوسط

رزماری: 4 شاخه

زعفران دم کرده: نصف استکان

فلفل سیاه آسیاب نشده: 1 قاشق چای خوری

فلفل قرمز آسیاب شده: به مقدار لازم

سرکه سفید: 1 قاشق چای خوری

نمک: به میزان لازم

زردچوبه: نصف قاشق چای خوری

باقالی: 2 پیمانه

برنج: به مقدار لازم

شوید خشک شده: یک پیمانه

پیاز زرد بزرگ: 1 عدد

سیب زمینی به برای ته دیگ: به میزان لازم

روغن کنجد ویژه سرخ کردنی و یا روغن زیتون: 3 قاشق غذا خوری

کره: 15 یا 20 گرمی 2 عدد

طرز تهیه باقالی پلو با گردن

اولین مرحله طبخ باقالی پلو با گردن رستورانی: آماده کردن گردن گوسفندی

برای درست کردن یک باقالی پلو با گردن خوشمزه لازم است ابتدا پیازهای‌ سفید را داخل قابلمه به صورت نگینی خرد کرده و سپس آن را تفت دهید. توجه داشته باشید که در این مرحله از روغن بسیار کمی استفاده کرده و هیچ گونه ادویه‌ای نیز در آن به کار نبرید. زمانی که پیاز حالت طلایی رنگ پیدا کرد، لازم است دو حبه سیر را روی پیاز‌ها رنده کنید. بعد از گذشت 4 الی 5 دقیقه معمولا بوی سیر و پیاز داغ به مشام می‌رسد. 🙂 سپس گردن گوسفندی را به قابلمه اضافه کنید و به همراه مقداری روغن و سرکه به آرامی تفت دهید. در طرز تهیه باقالی پلو با گردن به صورت ویژه روی آرام تفت دادن گوشت گردن گوسفندی برای حفظ حالت آن تاکید شده است.

زمانی که اندکی رنگ گردن تغییر پیدا کرد یعنی بوی زهم آن از بین رفته است. دراین بخش دو لیوان آب جوش به قابلمه خود اضافه کنید و شعله گاز را در کم‌ترین حالت تنظیم کنید. دقت کنید که سطح آب تقریبا تا روی گردن را بگیرد. سپس به آن مقدار کمی زردچوبه اضافه کنید. در این مرحله یکی از مهمترین تکنیک‌های سرآشپز این است که نصف قاشق غذا خوری فلفل سیاه آسیاب نشده را داخل قابلمه می‌ریزد. سپس سیر را به صورت حبه‌ای در گوشه قابلمه قرار می‌دهد. در دستور پخت باقالی پلو با گردن توجه به جزئیات بسیار مهم و ضروری است.

دومین مرحله در طرز تهیه باقالی پلو با گردن: چک کردن گوشت گردن و اضافه کردن ادویه

 بعد از گذشت 2 ساعت درب قابلمه را بردارید و چوب دارچین را اضافه کنید. در ادامه مقداری از آب موجود در قابلمه را نیز روی بخش‌های مختلف گوشت گردن بریزید و سپس درب قابلمه را بگذارید. به یاد داشته باشید که برای درست کردن یک گردن خوشمزه حداقل 5 الی 6 ساعت زمان لازم است. معمولا سرآشپزهای حرفه‌ای آب قابلمه را چک می‌کنند و هر یک الی دو ساعت یک بار، بدون له کردن و یا خرد کردن گردن گوسفندی، آن را پشت و رو می‌کنند. یک باقالی پلو با گردن ویژه نیاز به مراقبت و صرف زمان زیادی دارد، حتی اگر گردن آن را از قصابی آنلاین الو گوشت خریداری کرده باشید 😜🤟🏻. بعد از یک بار پشت و رو کردن گردن گوسفندی، به آن برگ بو خرد شده و همچنین رزماری له شده اضافه کنید.

زمانی که برای آخرین بار گردن گوسفندی خود را جابه‌جا کردید، با افزودن زعفران دم کرده به آرامی همه محتویات داخل قابلمه را هم بزنید. البته توجه داشته باشید که سیر حبه‌ای شما نباید باز شود. در آخرین مرحله نیز یک پیاز زرد را به صورت حلقه‌ای روی آن خرد و درب آن را کیپ کنید. باتوجه به این که لازم است غذای شما به خوبی بخارپز شود، در نتیجه حداقل 1 الی 2 ساعت، روی شعله کم، درب قابلمه را باز نکنید. در آخرین مرحله پخت گردن می‌توانید یک کره خردشده را در بخش‌های مختلف قابلمه قرار دهید تا گوشت باقالی پلو با گردن شما لعاب بیشتری بیندازد.

سومین مرحله پخت باقالی پلو با گردن: آماده سازی یک باقالی پلو با شوید خشک ویژه

در ابتدا برنج را به مدت 3 ساعت خیس کنید و به آن یک تا دو قاشق غذا خوری نمک اضافه کنید. بعد از گذشت مدت زمان اعلام شده، آب برنج را بگیرید و آن را کنار بگذارید. سپس یک قابلمه بزرگ برای درست کردن برنج روی گاز قرار دهید. به آن مقداری آب اضافه کنید و زیر آن را زیاد کنید تا به جوش برسد. هنگامی که آب به جوش آمد، زمان اضافه کردن برنج و باقالی به صورت همزمان می‌باشد. بعد از گذشت 3 الی 5 دقیقه مقداری برنج و باقالی بردارید و بین دو انگشت خود فشار دهید. اگر حالت خمیری پیدا کرده، به این معنی است که برنج شما آماده شده است.

سپس باقالی پلو را آبکش کنید و دقت داشته باشید که برنج آن له نشود. آب قابلمه را خالی کنید و سپس آن را بشورید. قابلمه را روی گاز قرار دهید تا خشک شود. سپس کف آن مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا به خوبی داغ شود. حال سیب زمینی‌ها را به صورت حلقه‌ای کف قابلمه قرار دهید. با این کار ته دیگ شما حالت خمیری پیدا نمی‌کند. در مرحله بعد برنج را به آرامی داخل قابلمه بریزید و سپس با ته کف گیر روی آن سوراخ‌هایی ایجاد کنید. در مرحله بعد نیز شوید خشک را روی آن بریزید.

البته برخی از آشپزها، برای درست کردن یک باقالی پلو با گردن خوشمزه معمولا یک لایه برنج و یک لایه شوید خشک تازه روی هم ریخته و در مرحله آخر نیز مجدد یک لایه برنج میریزند و شوید را روی کل آن پخش می‌کنند. در ادامه یک کره را به صورت تکه‌های کوچک در بخش‌های مختلف باقالی پلو قرار می‌دهند. سپس درب قابلمه را به همراه دم‌کنی سفت می‌کنند. معمولا بعد از گذشت 45 تا 60 دقیقه باقالی پلو شما آماده است. 😋👌🏻

مرحله نهایی دستور پخت باقالی پلو با گردن

بوته سیر را به آرامی و بدون له شدن از داخل قابلمه حاوی گردن بردارید و دور بریزید. برای سرو باقالی پلو با گردن، برنج را به همراه مقداری کره داخل بشقاب بریزید و گوشت گردن را روی آن قرار دهید. معمولا سرآشپز‌های جنوبی در آخرین مرحله مقداری فلفل قرمز نیز به کاسه آب گردن اضافه می‌کنند که طعم تند و تیز تری پیدا کند. البته آن را به صورت جداگانه سرو می‌کنند تا هر کسی که تمایل دارد از آن استفاده کند.

اگر دوست دارید با یک سبک متفاوت از طرز پخت گردن آشنا شوید، می‌توانید « طرز تهیه گردن گوسفندی به سبک پسران کریم » را امتحان کنید. برای دور چین باقالی پلو با گردن نیز می‌توانید از سبزیجات و هویج استفاده کنید.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه گوساله

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه گوساله

برخی افراد بیشتر به غذاهای رژیمی و استفاده از گوشت گردن تمایل دارند؛ از طرفی پاک کردن آن برایشان سخت است. به همین علت نیز معمولا دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه گوساله را انتخاب می‌کنند.

همان طور که می‌دانید ماهیچه گوساله انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال ماهیچه گوساله تازه و گل ماهیچه گوساله به لحاظ فیزیکی شاید شباهت‌‌هایی داشته باشند، اما برای برش دادن آن به دقت بالایی نیاز است؛ به همین جهت است که در قصابی آنلاین الو گوشت هر قصاب برای تکه کردن و برش دادن گوشت آموزش‌های مخصوصی می‌بیند. 😎👊🏻 در نهایت پیشنهاد سرآشپز ویژه الو گوشت بر این است که در زمان خرید ماهیچه گوساله به تازگی و نوع برش آن دقت ویژه داشته باشید. این غذا را می‌توانید باتوجه به ذائقه خود، با ماهیچه گوسفندی هم درست کنید؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که پیش از درست کردن باقالی پلو با ماهیچه گوسفندی، ابتدا از تفاوت گوشت گوساله و گوسفندی به صورت کامل اطلاع پیدا کنید، تا تجربه نوش جان کردن یک غذای لذیذ را داشته باشید.

مواد غذایی لازم برای باقالی پلو با ماهیچه ویژه 2 نفر:

ماهیچه گوساله تازه: 2 عدد

پیاز متوسط: 4 عدد

سیر بوته‌ای: 1 عدد

سیر حبه‌ای: 2 عدد

نمک: به میزان لازم

فلفل سیاه آسیاب نشده: نصف قاشق چای خوری

زردچوبه: نصف قاشق چای خوری

فلفل قرمز: به میزان لازم

رزماری: 2 شاخه

چوب دارچین: 2 تکه

پودر سیر: 1 قاشق چای خوری

زعفران دم کرده: به میزان لازم

فلفل دلمه‌ای متوسط: 1 عدد

سرکه قرمز: یک قاشق غذا خوری

روغن کنجد تازه: یک قاشق غذا خوری

کره 20 گرمی: یک عدد

گشنیز تازه: 100 گرم

اولین مرحله پخت باقالی پلو با ماهیچه گوساله: طعم دار کردن ماهیچه

برای درست کردن یک باقالی پلو با ماهیچه خوشمزه لازم است ابتدا ماهیچه را اندکی مزه دار کنید تا هم طعم آن دلچسب‌تر و لذیذتر شده و هم مقداری نرم‌تر شود. ذات ماهیچه گوساله دیرپز و سفت است؛ اما با مرینیت کردن اصولی آن این مشکل حل خواهد شد.

در ابتدا ماهیچه گوساله را با آب سر بشورید و با یک چاقوی تیز چند شیار نازک روی آن ایجاد کنید. یک پیاز متوسط را روی ماهیچه رنده کنید و مقداری گشنیز تازه، فلفل سیاه آسیاب نشده و یک قاشق غذاخوری روغن کنجد به آن بیافزایید. سپس شروع به ورز دادن و چنگ زدن ماهیچه گوساله کنید تا مواد به خوبی به خورد آن برود.

بعد از آن یک عدد فلفل دلمه‌ای رنده شده را همراه با یک قاشق سرکه و مقداری پودر سیر

به مواد قبلی اضافه کرده و آنها را باهم ترکیب کنید. در نهایت روی طرف را سلفون بکشید و برای مدت زمان 1 الی 2 ساعت آن را داخل یخچال قرار دهید. البته می‌توانید از شب قبل نیز این کار را انجام دهید تا غذای شما به خوبی طعم دار شود. درست کردن یک باقالی پلو با ماهیچه خوشمزه نیازمند صرف زمان و انرژی است. 😜👌🏻

دومین مرحله: آماده سازی ماهیچه برای پخت باقالی پلو رستورانی

زمانی که ماهیچه گوساله به خوبی طعم دار شد، آن را از یخچال بیرون بیاورید و مواد چسبیده به اطرافش را جدا کنید. برای درست کردن یک باقالی پلو خوشمزه، کف یک ماهیتابه متوسط را چرب کرده و پیاز را به صورت رشته‌ای در آن خرد کنید. پس از اینکه اندکی پیازها را تفت دادید، رزماری خردشده، زردچوبه، فلفل قرمز، برگ بو و همچنین سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. به خوبی مواد اولیه را تفت دهید تا حالت یک نواخت و برشته پیدا کنند. سپس یک کره 20 گرمی را در مواد حل کرده و در نهایت هم گوشت طعم دار شده را به آنها اضافه کنید. با حرارت بسیار کم هر طرف ماهیچه را تفت دهید تا رنگ آن کرمی تیره یا قهوه‌ای شود.

زمانی که محتویات تابه حالت یک دست به خود گرفت، به آن 3 لیوان آب جوش اضافه کرده و زیر گاز را زیاد کنید. هنگامی که مقداری از حجم آب تبخیر شد، یک بوته سیر را در مرکز تابه قرار دهید. برای عطر و طعم بهتر می‌توانید مقدار کمی جعفری خردشده هم روی ماهیچه بریزید. شعله گاز را کم کنید و مقدار کمی زردچوبه را همراه با یک الی دو تکه دارچین به ماهیتابه اضافه کنید. در آخرین مرحله نیز زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید و به مدت 2 الی 3 ساعت اجازه دهید که ماهیچه گوساله به خوبی جا بیفتد. دقت داشته باشید که در این مرحله حتما درب تابه به خوبی محکم شده باشد؛ چرا که اصطلاحا عرق ماهیچه باید به پخت و نرم شدن آن کمک کند و از طرفی در پایان نیز آب ماهیچه نیزحالت ژله‌ ای پیدا کرده باشد.

باقالی پلو با ماهیچه گوساله

سومین مرحله: آماده سازی نهایی باقالی پلو با ماهیچه مجلسی

در این مرحله درب تابه را بردارید و با یک قاشق به آرامی بوته سیر را از داخل آن خارج کنید. سپس مقداری از لعاب ماهیچه را روی آن بریزید تا حالت خشک پیدا نکند. برای پخت باقالی پلو نیز می‌توانید از دستور پختی که در بخش قبل تحت عنوان باقالی پلو مجلسی توضیح دادیم، به راحتی استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید، باقالی پلو با ماهیچه گوساله غذای بسیار پرخاصیتی است. پیشنهاد تیم پزشکی الو گوشت مگ بر این است که از مواد لبنی مانند دوغ و ماست در کنار این غذا استفاده نکنید؛ چرا که فرآیند جذب پروتئین، می‌تواند برخی خواص موجود در گوشت ماهیچه را از بین ببرد. از طعم و مزه این غذای مقوی لذت ببرید و نظر خود را در مورد چگونگی طبخ آن با ما و دیگر آشپزهای حرفه‌ای الو گوشت مگ در میان بگذارید.

گفت و گوی اختصاصی با سرآشپز ویژه الو گوشت برای درست کردن باقالی پلو خوشمزه

همانطور که می‌دانید، باقالی پلو از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است. یکی از مزیت‌های این غذا این است که می‌توان آن را با هر مدل گوشتی درست کرد. در این مطلب طرز پخت باقالی پلو مجلسی با ماهیچه و گردن را بررسی کردیم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه زیادی به گوشت ندارید، می‌توانید از دستور پخت باقالی پلو با مرغ، که از محبوب‌ترین غذاهای سفره ایرانی است استفاده کنید. نوع دیگری از این غذا که شاید کمتر موردتوجه قرار گرفته باشد، باقالی پلو با گوشت چرخکرده است که دستور پخت بسیار آسان‌تری نسبت به دیگر مدل‌های آن دارد.

در این بخش تصمیم داریم به کمک سرآشپز ویژه الو گوشت به چند سوال پرتکرار شما عزیزان در رابطه با ادویه، سبزی و بهترین گوشت برای تهیه باقالی پلو پاسخ دهیم.

بهترین ادویه باقالی پلو چیست؟

بر اساس گفته‌های سرآشپز ویژه الو گوشت، ادویه باقالی پلو بستگی به نوع گوشتی دارد که قرار است از آن استفاده کنید. به صورت کلی معمولا در سمت جنوب کشور برای باقالی پلو با ماهی و یا باقالی پلو با گوشت قرمز از ادویه تند و تیز جنوبی استفاده می‌شود. در مرکز کشور بیشترین ادویه مورد استفاده زردچوبه و چوب دارچین و در شمال کشور نیز ادویه مورد استفاده بیشتر آسیاب شیوید خشک تازه و پودر سیر است. بر اساس تجربه چندین ساله سرآشپز الو گوشت، استفاده از پودر زیره و همچنین دم کرده گل سرخ به جای زعفران نیز می‌تواند با توجه به ذائقه افراد یک انتخاب بسیار عالی باشد.

چه گوشتی برای باقالی پلو مناسب است؟

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که طبع برنج و همچنین باقالا سرد است؛ در نتیجه شما باید از گوشتی استفاده کنید که طبع گرم دارد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید،می‌توانید از مقاله « بررسی طبع و مزاج انواع گوشت » استفاده کنید. البته در این بخش چند پیشنهاد ویژه برای شما عزیزان داریم. به صورت کلی ماهیچه شترمرغ، راسته بدون استخوان گوسفندی، گوشت چرخ کرده راسته گوسفند و گوساله، سینه مرغ با استخوان پاک شده و … از گوشتهای مناسب برای تهیه باقالی پلو هستند. به این نکته توجه داشته باشید که نوع طبع و مزاج شما در انتخاب گوشت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

سبزی باقالی پلو چیست؟

انتخاب سبزی هم مانند ادویه بسیار به محل زندگی و ذائقه افراد بستگی دارد. معمولا کسانی که در شمال کشور زندگی می‌کنند از یک نوع سبزی و کسانی که در جنوب زندگی می‌کنند از نوع دیگری سبزی استفاده می‌کنند؛ با این حال اگر بخواهیم یک پیشنهاد کلی برای سبزی باقالی پلو بدهیم باید بگوییم سرآشپزها ترجیح می‌دهند از شوید، گشنیز و جعفری به عنوان سه سبزی اصلی و برای مرینیت کردن از برگ بو، رزماری استفاده کنند.

معمولا هنگام سرو غذا، در کنار آن استفاده از سبزی خوردن هم پیشنهاد می‌شود. به این موضوع توجه داشته باشید که مصرف سبزیجات بیشتر به شما کمک می‌کند که جذب بهتری داشته باشید و طبع غذایی‌تان نیز متعادل شود.

باقالی پلو مجلسی با گوشت

سخن پایانی برای تهیه باقالی پلو با گوشت مجلسی

در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد انواع باقالی پلو صحبت کردیم؛ اما سرآشپز ویژه الو گوشت برای شما یک پیشنهاد ویژه نیز دارد. در برخی از رستوران‌های بومی محلی از گردن شترمرغ هم برای باقالی پلو با گردن استفاده می‌شود. این ترکیب غذایی اولا بسیار لذیذ می‌باشد و دوما طعم و مزه آن نیز بسیار متفاوت است. البته این که شما گردن شتر مرغ را از کجا تهیه کنید نیز بسیار مهم است. گردن شترمرغ باید تازه بوده و از طرفی ضربه و شکستگی نیز نداشته باشد. در این صورت می‌توان مطمئن بود که یک طعم بسیار عالی را تجربه کنید. بالاخره هر فروشگاهی الو گوشت نمی‌شود که روی جزئیات و کیفیت مواد غذایی حساس باشد. 😏🤟🏻 با این حال مهم نیست که شما از کجا خرید می‌کنید، بلکه مهم این است کیفیت مواد غذایی شما بالا باشد.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که معمولا اساتید طب سنتی مصرف باقالی پلو با مرغ را خیلی پیشنهاد نمی‌کنند؛ بلکه توصیه آن‌ها این است که از گوشت قرمز برای پخت باقالی پلو استفاده کنید. دلیل آن هم طبع سرد گوشت مرغ است. البته اگر شما هوس یک باقالی پلو با مرغ کرده‌اید، این موضوع برای شما مشکل‌ساز نخواهد بود؛ بلکه توصیه و هدف این است که تعادل غذایی رعایت شود. 🤨

در صورتی که هر بخش از این مقاله برای شما عزیزان چالش‌برانگیز یا گنگ بود، آن را به سادگی در بخش کامنت‌ها با سرآشپز ویژه الو گوشت مگ مطرح کنید تا در سریعترین زمان ممکن راز درست کردن یک باقالی پلو خوشمزه را به صورت اختصاصی دریافت کنید.

اگر انواع دستور پخت‌های باقالی پلو با گوشت برای شما کاربردی بود، آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید تا آنها هم از طعم بی‌نظیر این غذای ویژه لذت ببرند.

0%

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ با وارد کردن میزان رضایت خود، در بهبود کیفیت مقالات و همچنین آگاه سازی دیگر مخاطبین سهیم باشید. تیم تحقیقاتی الوگوشت مگ همواره در تلاش است تا مجله‌ای کامل از مقاله‌های سلامتی، آشپزی، راهنمای خرید گوشت و... را برای شما عزیزان گردآوری کند.

امتیاز کاربر: 2.98 ( 3 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *