آموزش آشپزی

طرز تهیه انواع جوجه کباب به روش رستوران‌های بین المللی

درود بر دنبال کنندگان الو گوشت مگ 😃👋🏻، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جامع و کاربردی در مورد طرز تهیه انواع جوجه کباب رستورانی. اگر شما تجربه حضور در یک رستوران بین المللی را داشته باشید؛ زمانی که نیم نگاهی به منو غذاهای کبابی آن کنید، متوجه حضور 7 الی 8 مدل جوجه کباب در منو خواهید شد. نکته جالب این است که طعم و مزه هر یک نیز به معنای واقعی کلمه با هم فرق دارد. به عنوان مثال مذاق شما با جوجه کباب زعفرانی مجلسی ایرانی آشنا است و ناگهان با جوجه کباب ژاپنی آشنا می‌شوید!

قطعاً در نگاه اول دچار حیرت خواهید شد و اگر طعم آن را نیز امتحان کنید، بیشتر از هر چیزی دچار تعجب خواهید شد. جوجه کباب یک غذای بین المللی است که در هر فرهنگی به یک مدل سرو می‌شود. اما اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، بهترین مدل جوجه کباب، مدل زعفرانی آن است؛ چرا که هم بوی زهم مرغ را از بین می‌برد و هم یک مصلح بسیار عالی برای آن دارد. از طرفی تنوع بالا جوجه کباب به اندازه‌ای اهمیت دارد که در فروشگاه الو گوشت یک صفحه اختصاصی برای خرید جوجه کباب طراحی کردیم. تمامی محصولات بصورت آماده به طبخ هستند که باعث صرفه جویی در وقت شما برای مرینت کردن مخصوص هر نوع جوجه کباب می‌شود.

با این حال اگر شما دوست دارید که یک جوجه کباب خوشمزه خانگی با طعم رستوران‌های بین المللی 😋🤤 درست کنید، تنها کافی است که یک مرغ سبز خریداری کنید و تا پایان این دستور آشپزی با ما همراه باشید. حتماً می‌دانید که هدف مجله آشپزی الو گوشت این است که شما تجربه یک غذای لذت بخش و متفاوت را داشته باشید.

انواع جوجه کباب چیست؟

در این بخش به شما چند مدل جوجه کباب بسیار خوشمزه و جذاب معرفی خواهیم کرد. البته در صورتی که دوست دارید الو گوشت نوع جدیدی از جوجه کباب را به صورت آماده به طبخ به منوی فروشگاه اضافه کند، و یا دستور پخت ویژه هر یک را به شما آموزش دهد، کافی است که یک امتیاز جذاب به این مقاله بدهید و در بخش کامنت‌ها آن را مطرح کنید. 

  1. جوجه کباب زعفرانی «درباره این جوجه کباب کمی پایین تر مفصل صحبت خواهیم کرد.»
  2. جوجه کباب لبنانی «در این مدل جوجه کباب معمولاً از یک دسر مخصوص و همچنین سس سیر متفاوت استفاده می‌شود.»
  3. جوجه کباب مکزیکی «این مدل جوجه کباب دارای ادویه تند و تیز می‌باشد و بهتر است که آن را فقط ذغالی نوش جان کنید. البته به دلیل طرفداران زیاد جوجه کباب مکزیکی می‌توانید همین الان آن را سفارش دهید.»
  4. جوجه کباب بندری «این مدل از جوجه کباب طعمی مشابه جوجه کباب مکزیکی دارد، با این تفاوت که گوشت آن بیشتر است و از طرفی استایل برش آن فرق دارد. البته سبزیجات جنوبی آن نیز یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.»
  5. جوجه کباب هندی «اگر دوست دارید که جوجه کباب تند و تیز امتحان کنید، پیشنهاد ما این گزینه است. سس مخصوص این مدل جوجه کباب دارای خامه، پیاز، سس تند و… می‌باشد.»
  6. جوجه کباب ژاپنی «این مدل از جوجه کباب چندین روش پخت دارد و حتی می‌توان گفت که از استیک پیچیدگی آن بیشتر است. البته به صورت مفصل در مقالات بعدی بررسی خواهیم کرد.»
  7. جوجه کباب اسپانیایی «یکی از کشورهای اروپایی که به معنای واقعی کباب خور هستند، اسپانیایی ها هستند. این جوجه کباب معمولاً نیاز به مزه دار کردن طولانی مدت دارد.»
  8. جوجه کباب ترش «شاید شما از طرفداران کباب ترش و یا اکبر جوجه شمالی باشید، در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که یک بار از این معجون خوشمزه استفاده کنید.»
  9. جوجه کباب ایتالیایی «این مدل جوجه کباب بسیار شبیه به مرغ سوخاری است؛ چون آرد سوخاری و پنیر پارمزان قابل توجهی دارد. البته افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند بهتر است که سمت این غذا نروند.🤐»
  10. جوجه کباب یونانی «این مدل جوجه کباب روغن زیتون فراوان دارد و طعم آن نیز بسیار ترد و متفاوت می‌باشد.»
  11. جوجه کباب با طعم سبزیجات «برای افرادی که رژیم غذایی خاص دارند و از طرفی به دنبال یک طعم متفاوت از جوجه کباب می‌باشند، یک پیشنهاد عالی است.»
  12. جوجه کباب لاری «این مدل جوجه کباب مورد طبع و نظر همه می‌باشد، چرا که گوشت آن بدون طعم دارد شدن بسیار جذاب و خوشمزه می‌باشد.»
  13. جوجه کباب ویژه الو گوشت «در صفحه جوجه کباب الو گوشت ممکن است شما غذاهایی را مشاهده کنید که برایتان عجیب باشد. به عنوان مثال کمتر کسی تا به حال جوجه کباب تند و ترش و یا جوجه کباب اسپشیال میل کرده است. بهتر است که ما هیجان کشف دنیای جوجه کباب را از شما نگیریم و خودتان آن را کشف کنید. البته بعد از پایان این مقاله🙄»
انواع جوجه کباب
انواع جوجه کباب

طرز تهیه جوجه کباب خانگی زعفرانی «جوجه کباب ترد»

تیم آشپزی الو گوشت در بخش‌های قبلی به صورت مختصر در مورد انواع جوجه کباب نکاتی را آموزش داد. اما در این بخش قرار است بصورت حرفه‌ای جوجه کباب را آموزش دهیم. آموزشی که کمتر کسی ممکن است آن را فراموش کند و یا مشابه آن را جایی پیدا کند. سعی کنید به نکته نکته این بخش توجه کنید و در زمان تهیه جوجه کباب زعفرانی خانگی نیز این دستور آشپزی را چک کنید تا فوت و فن یک جوجه کباب خوشمزه را برای همیشه به خاطر بسپارید.

مواد غذایی  زیر را تهیه کنید «ویژه 4 نفر»

  1. سینه مرغ بدون استخوان 800 گرم
  2. پیاز متوسط دو عدد
  3. زعفران دم کرده 3/1 استکان چای خوری
  4. فلفل سیاه آسیاب نشده نصف قاشق چایخوری
  5. سس تند همدانیان و یا سس تند گلوریا 3 قاشق غذا خوری
  6. نعنا خشک یک قاشق چایخوری
  7. نمک به میزان لازم
  8. روغن زیتون دو قاشق غذا خوری
  9. کره حیوانی و یا کره دوغی 50 تا 100 گرم «با توجه به نوع رژیم غذایی انتخاب شود.»
  10. رب گوجه و یا سس قرمز 3 قاشق غذا خوری
  11. سس مایونز 2 قاشق غذا خوری
  12. ماست دو تا سه قاشق غذا خوری «ماست شیرین باشد»
  13. فلفل سبز و یا قارچ برای به سیخ زدن به مقدار لازم

آماده سازی و برش جوجه کباب

اولین گامی که به عنوان یک آشپز حرفه‌ای باید از آن آگاه باشید، این است که برش دادن جوجه کباب و خرد کردن آن را به دقت انجام دهید. گوشت شما باید به صورت یک اندازه و همچنین بدون له شدن خورد شود. از طرفی آشپزهای حرفه‌ای معمولاً با نوک چاقو روی آن شیار هایی را ایجاد می‌کنند تا جوجه کباب بهتر مزه دارد شود و از طرفی جوجه کباب شما یک نواخت برش بخورد. البته مشتریان الو گوشت خیالشان از این بابت راحت است؛ زیرا زمانی که مرغ سبز سفارش می‌دهند به سادگی به بچه‌های تیم قصابی الو گوشت می‌گویند که چگونه برش داده شود.

آماده سازی و برش جوجه کباب
آماده سازی و برش جوجه کباب

آماده کردن مایع یخچالی جوجه کباب

یک ظرف متوسط بردارید و تکه‌های جوجه کباب را داخل آن بریزید و سپس روغن زیتون، نعنا خشک، نمک، فلفل سیاه و ماست را به آن اضافه کنید. یک بار آن را با دست ترکیب کنید تا تمامی بخش‌های آن یک دست شود. سپس پیاز را به صورت رنده شده به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا یک دست شود. در مرحله بعد به آن نصف سس مایونز را اضافه کنید و در آخرین مرحله نیز 2 سوم زعفران دم کرده را به صورت قطره ای در بخش های مختلف ظرف بریزید. شروع به هم زدن کنید، تا زمانی که یک مخلوط یک دست را مشاهده کنید. در آخرین مرحله نیز روی آن را سلفون بکشید و برای مدت 3 الی 4 ساعت درون یخچال قرار دهید.

آماده کردن سس مخصوص جوجه کباب

به این نکته توجه داشته باشید که یک بخش مهم کار شما تهیه سس مخصوص جوجه کباب است. در این مرحله شما باید یک شیر جوش و یا آب گردان کوچک را بردارید و درون آن کره دوغی را آب کنید. سپس به آن سس تند، زعفران دم کرده، سس قرمز، روغن زیتون، رب گوجه را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شما یک دست شود. زمانی که ترکیب شما یک دست شد و محتویات ظرف شما هنوز داغ است به آن سس مایونز را اضافه کنید. دقت کنید که ترکیبات شما نباید سرد شود و می‌توانید ظرف آن را روی ذغال قرار دهید. برخی از افراد برای ترد شدن جوجه کباب کمتر از یک نصف قاشق غذا خوری به آن شکر نیز اضافه می‌کنند.

فوت و فن سر آشپز در تهیه جوجه کباب رستورانی

 یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در رستوران‌های بزرگ زمان زیادی برای جا افتادن مایع جوجه کباب و همچنین درست کردن آن صرف می‌شود. حتی در برخی رستوران‌ها جوجه کباب را نیم پز می‌کنند تا زمانی که مشتری سفارش می‌دهد آن را تمام پز کنند. جوجه کباب‌ها را سیخ کنید و در بین هر قلمبه آن یک فلفل سبز و یا یک قارچ قرار دهید. آن را روی شعله کم قرار دهید تا به خوبی رنگ آن تغییر کند. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که دو طرف آن یک رنگ باشد.

برای طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی مجلسی زمانی که جوجه کباب شما نیم پز و طلایی شد، الان زمان استفاده از سس مخصوص است. با یک قلم مو روی آن را به سس مخصوص آغشته کرده و حالا آتش ذغال خود را زیادی کنید تا روغن سس شما به خوبی دود شود و از طرف جوجه کباب شما نیز مغز پخت و سوخاری شود. البته ممکن است که آتش زیاد آن را اندکی کز بدهد. اگر دوست ندارید با شعله کمتر کار خود را ادامه دهید. در نهایت نیز آن را لای نون سنگک درون یک قابلمه قرار دهید و قابلمه را نیز گرم نگه دارید تا جوجه کباب شما از دهن نیوفتد.

جوجه کباب رستورانی
جوجه کباب رستورانی

سخن پایانی

در این مقاله طرز تهیه انواع جوجه کباب را با هم مرور کردیم. اما یک نکته بسیار مهم و وجود دارد و آن هم این است که برای مرینیت کردن گوشت مرغ خود زمان صرف کنید. در غیر این صورت نتیجه دلخواه خود را کسب نخواهید کرد. درست کردن جوجه کباب نیازمند صرف زمان است. در این صورت جوجه کباب شما در عین ترد بودن، مغز بسیار نرم و خوشمزه ای دارد. تیم آشپزی الو گوشت تمام تلاش خود را به کار گرفت تا یک دستور پخت متفاوت با نکات فنی را به شما عزیزان آموزش دهد. 👨🏻🍳👩🏻🍳

بسیار خوشحال می‌شویم که تجربه خود را از درست کردن جوجه کباب زعفرانی با ما مطرح کنید. به نظر شما این دستور آشپزی قابل تغییر است؟ منظور ما این است که می‌توانید به آن یک نکته خاص اضافه کنید و طعم آن را جذاب‌تر کنید. نظرات خود را در بخش کامنت‌های این مقاله مطرح کنید. از طرفی اگر به دنبال یک دستور آشپزی خاص می‌باشید، بهترین مرجع برای سوال کردن مجله الو گوشت می‌باشد؛ چرا که رسالت ما در الو گوشت مگ پاسخ به سوالات دنبال کنندگان الو گوشت می‌باشد. 😎👊🏻

0%

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟ با وارد کردن میزان رضایت خود، در بهبود کیفیت مقالات و همچنین آگاه سازی دیگر مخاطبین سهیم باشید. تیم تحقیقاتی الوگوشت مگ همواره در تلاش است تا مجله ای کامل از مقاله‌های سلامتی، آشپزی، راهنمای خرید گوشت و... گرد هم آورد.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *