سلامت و تغذیه

خواص گوشت بوقلمون چیست؟

درود فراوان بر دنبال کنندگان الو گوشت مگ 😎🖐🏻، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب در مورد خواص گوشت بوقلمون. در گذشته بیشترین گوشت سفیدی که مردم مصرف می‌کردند، گوشت ماهی و یا گوشت مرغ بود. اما امروز هر چه مردم آگاهی بیشتری از خواص گوشت بوقلمون پیدا می‌کنند، نظر آن‌ها نیز به تدریج عوض می‌شود. تیم تحقیقاتی الو گوشت در این مقاله قرار است که در مورد خواص بوقلمون در طب سنتی و طب نوین صحبت کند. نکاتی که در این مقاله برای شما مطرح می‌شود، همگی بر اساس اطلاعات روز حوزه تغذیه می‌باشد.

بوقلمون به دلیل نوع نژادی که دارد و همچنین به دلیل کیفیت تغذیه متفاوتی که «نسبت به مرغ» استفاده می‌کند؛ دارای گوشت کم چربی با خاصیت پروتئینی بسیار بالا می‌باشد. به همین دلیل خرید گوشت بوقلمون تازه مورد علاقه ورزشکاران و خانوم‌های باردار محسوب می‌شود. این گوشت معمولاً برای افرادی که درگیر بیماری می‌باشند، بسیار مناسب است؛ چرا که کمک به تقویت سیستم ایمنی و همچنین افزایش قدرت ریکاوری بدن می‌کند. البته لازم به ذکر است که این گوشت هر چه تازه‌تر باشد، خواص درمانی و مواد مغذی آن هم بیشتر است.

گوشت بوقلمون چه خاصیتی دارد؟

گوشت بوقلمون یک منبع سرشار از پروتئین، روی، پتاسیم، فسفر، منیزیم، آهن، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین‌های گروه B «B1 – B3 – B6 – B12» می‌باشد. گوشت بوقلمون برای کاهش و درمان کلسترول بد خون بسیار مفید می‌باشد؛ دلیل آن‌هم این است که چربی بسیار پایینی دارد و از طرفی مواد مغذی آن کامل است. «زمانی که مواد مغذی به صورت کامل به بدن برسد، خاصیت جذب آن افزایش پیدا می‌کند» به این نکته توجه داشته باشید که گوشت بوقلمون یک ماده بسیار عالی برای جلوگیری از ابتلا به انوع سرطان می‌باشد.

 اگر بخواهیم در مورد خواص گوشت بوقلمون با شما صحبت کنیم، شاید نیاز باشد که چندین مقاله در این حوزه به اشتراک بزاریم. به همین دلیل سعی کرده‌ایم که مهمترین مزایا و خواص گوشت بوقلمون را در این بخش توضیح داده و در بخش‌های بعدی نیز برخی از موارد این لیست را برای شما بیشتر توضیح دهیم تا درک درستی از آن پیدا کنید. 

  1. کمک به کاهش وزن می‌کند.
  2. به تنهایی یک منبع تغذیه کامل است.
  3. برای افرادی که دیابت دارند، یک ماده غذایی بهبود دهنده می‌باشد.
  4. یک درمان عالی برای افرادی که سندروم روده تحریک پذیر «IBS» است.
  5. کمک به خواب عمیق و راحت می‌کند.
  6. برای افرادی که ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند یک منبع انرژی مناسب و کم چربی می‌باشد.
  7. کلسترول بد را کاهش می‌دهد.
  8. برای افزایش آرامش و همچنین شادابی شما بسیار مفید است.
  9. کمک به درمان کم خونی
  10. کمک به سلامت استخوان و دندان
  11. افزایش متابولیسم بدن
  12. کمک به سلامت قلب
  13. دارای طبع معتدل و گرم
  14. افزایش ظرفیت تولید سروتونین (هورمون عشق) در بدن
  15. کمک به سلامت پوست و مو
  16. کاهش کورتیزول (هورمون اضطراری متعادل کننده قند خون) در زمان استرس و بیماری

جدول ارزش غذایی بوقلمون در هر 100 گرم و مقایسه با گوشت قرمز

نوع گوشتپروتئین (درصد)چربی (گرم)انرژی (کیلوکالری)آهن (میلی گرم)کلسترول (میلی گرم)
بوقلمون29.365.01701.876
گاو28.110.52093.083
مرغ28.97.41901.284
گوساله33.99.42251.2124
گوسفند30.49.42151.295
ارزش غذایی گوشت بوقلمون

خواص گوشت بوقلمون برای کم خونی «از منظر متخصصین تغذیه و پزشکان عمومی»

امروزه افراد زیادی در جامعه در معرض کم خونی می‌باشند. باور عموم مردم بر این است که تنها خانوم‌ها در زمان قاعدگی در معرض کم خونی هستند. در صورتی که این موضوع اصلاً درست نیست. برای درک بهتر گفته ما موارد زیر را بررسی کنید.

  1. افراد مسن
  2. افراد در زمان تغییر رژیم غذایی
  3. خانوم‌ها در زمان بارداری
  4. خانوم‌ها در زمان عادت ماهیانه
  5. کسانی که بیماری‌های مربوط به کبد دارند
  6. کسانی که بیماری‌های تیروئیدی دارند
  7. افرادی که ورزش سنگین انجام می‌دهند
  8. افرادی که برنامه کاری فشرده و ساعت خواب نا هماهنگ دارند
  9. و … .

همانطور که می‌بینید افراد زیادی در جامع در معرض کم خونی قرار دارند و حتی خودشان نیز از این موضوع آگاه ‌نمی‌باشند. یکی از خواص گوشت بوقلمون درمان کم خونی است. البته درمان کم خونی نیاز به اصلاح لایف استایل و همچنین برنامه ریزی مناسب برای تغذیه نیز دارد. اما برای شروع می‌توان استفاده از گوشت بوقلمون را در برنامه غذایی جای داد. گوشت بوقلمون با افزایش هورمون خون سازی در مغز و همچنین تحریک سطح هموگلوبین خون کمک‌ می‌کند که کم خونی شما درمان شود.

در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که کم خونی آثار آشکاری ندارد و زمانی که شما مشکلات جدی پیدا کنید، متوجه حضور آن خواهید شد. پس بهتر است که قبل از بروز مشکلات جدی بابت مصرف زیاد گوشت قرمز، از جگر بوقلمون و جگر شتر مرغ بهره ببرید. البته استفاده از گردو و پسته نیز در این مسیر کمک کننده شما خواهد بود.

فواید گوشت بوقلمون برای بدنسازی «از نظر مربیان بدنسازی»

اگر بخواهیم در مورد خواص گوشت بوقلمون در بدنسازی برای شما صحبت کنیم، نیاز به چندین جلسه ورکشاپ در حوزه رژیم غذایی و تغذیه خواهیم داشت. همانطور که می‌دانید معمولاً افرادی که ورزش‌های مقاومتی و استقامتی کار می‌کنند. یک تغذیه با چربی کم، پروتئین و فیبر بالا دارند. بهترین گوشت برای این ورزشکاران مخصوصاً کسانی که بدنسازی کار می‌کنند، خرید فیله بوقلمون می‌باشد.  فیله بوقلمون به نسبت دیگر بخش‌های آن چربی بسیار کمتری دارد و از طرفی پروتئین آن نیز زود جذب می‌باشد.

به همین علت اگر شما بعد از ورزش خود از 150 تا 250 گرم گوشت بوقلمون به همراه سبزیجات استفاده کنید، عضله سازی شما به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. از طرفی این شوک غذایی به شما کمک می‌کند که چربی سوزی بهتری را نیز تجربه کنید. البته خواص گوشت بوقلمون در بدنسازی محدود به این موضوع نمی‌شود. در بدنسازی برای آقایان هورمون تستسترون «محرک اصلی قدرت و عضله سازی» و برای خانوم‌ها هورمون استروژن «کمک به داشتن سینه و باسن خوش فرم و همچنین کاهش چربی پهلو و شکم» بسیار با اهمیت است.

از جمله خواص مهم گوشت بوقلمون در بدنسازی این است که به شما کمک می‌کند تا هورمون‌های مورد نیاز خود را بهتر تولید کنید. در این صورت شما نیازی به دریافت هورمون‌های مصنوعی و خارجی به صورت تزریقی نخواهید داشت. به این نکته نیز توجه داشته باشید که گوشت بوقلمون برای ورزشکاران در زمان رژیم ‌های سنگین بسیار مناسب و کاربردی است. چرا که اولاً مصرف غذای آن‌ها را کنترل می‌کند و دوماً به آن‌ها کمک می‌کند که احساس سیری قابل توجهی را تجربه کنند. همین دو عامل در کنار یک برنامه تمرینی مؤثر معجزه کننده خواهد بود.

فواید گوشت بوقلمون برای بدنسازی

خواص گوشت بوقلمون در طب سنتی

از دیرباز تا به امروز مردم زیادی از طب سنتی استفاده می‌کنند، دلیل آن هم این است که در طب سنتی تمام تلاش و تمرکز بر این است که هر بیماری را با توجه اصلاح تغذیه و همچنین ورزش درمان کند. این موضوع می‌تواند برای شما مفید باشد، چرا که شما را تشویق به اصلاح سبک زندگی و همچنین لذت بردن از سلامتی می‌کند. یکی از مواد غذایی که در طب سنتی تأثیر بسیار زیادی دارد و از استفاده آن برای بیماری‌های مختلف تجویز می‌شود، گوشت بوقلمون است.

طبع گوشت بوقلمون گرم و تر و در برخی منابع گرم و معتدل ذکر شده است. در نتیجه اگر شما دارای مزاج سرد و یا بلغمی می‌باشید، بهتر است که به جای مصرف گوشت مرغ از گوشت بوقلمون استفاده کنید. زیرا این گوشت کمک به تقویت بنیه شما می‌کند و از طرفی حتی اگر طبع شما گرم هم باشد، این گوشت برای شما مفید است. به این نکته توجه داشته باشید که در طب سنتی توصیه شده است که گوشت بوقلمون را به صورت کبابی و یا آب پز استفاده کنید. دلیل آن هم جذب بسیار بهتر نسبت به دیگر شیوه های طبغ گوشت است.

در طب سنتی ایرانی توصیه شده است که در زمان مصرف گوشت بوقلمون از سبزی خوردن نیز استفاده کنید. از طرف مقابل استفاده از دوغ به هر سبک و مدلی نیز منع شده است. دقت کنید که استفاده از گوشت بوقلمون زمانی برای شما مفید است که به بایدها و نبایدهای آن اندک توجهی داشته باشید. برای اثبات این نکته، علم روز مشخص کرده که مصرف پروتئین و کلسیم به صورت همزمان برای بدن بسیار سخت است. به همین دلیل است که در طب سنتی به شما توصیه شده است که با گوشت به هیچ وجه لبنیات مصرف نکنید.

سخن پایانی

تیم تحقیقاتی الو گوشت در این مقاله به صورت کامل و جامع به صورت خواص گوشت بوقلمون پرداخت. در این مقاله تمام تلاش الو گوشت بر این بود که به صورت واضح و شفاف با شما صحبت کند. همانطور که راجب مزایای خرید گوشت بوقلمون تازه صحبت کردیم، راجب معایب گوشت بوقلمون نیز هشدار هایی را به شما گوشزد کردیم. چون هر چیزی در کنار خوبی‌هایی که دارد؛ مصرف بی رویه آن نیز مشکل ساز خواهد شد. اما کار ما با گوشت بوقلمون تمام نشده است.

ما قرار است که در بخش آموزش آشپزی الو گوشت مگ برای شما بهترین طرز تهیه گوشت بوقلمون را آموزش دهیم. در صورتی که در هر بخش از این مقاله برای شما سوالی ایجاد شده است، خوشحالم می‌شویم که در بخش کامنت‌ها آن را با ما مطرح کنید. از طرفی برای آشنایانی که می‌دانید این مطالب برای آنها هم می‌تواند مفید باشد، لینک این مقاله را از طریق شبکه‌ای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

0%

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟ با وارد کردن میزان رضایت خود، در بهبود کیفیت مقالات و همچنین آگاه سازی دیگر مخاطبین سهیم باشید. تیم تحقیقاتی الوگوشت مگ همواره در تلاش است تا مجله ای کامل از مقاله‌های سلامتی، آشپزی، راهنمای خرید گوشت و... گرد هم آورد.

امتیاز کاربر: 3.08 ( 2 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *