آموزش آشپزی

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی

سالاد الویه یک غذای پرطرفدار بین‌المللی است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و به‌عنوان یک غذای سرد حاضری و پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود. این سالاد بسیار خوش خوراک است و به دلیل طعم بینظیرش می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی بسیار دلچسب و کاربردی در اکثر مهمانی‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی مراسم‌های مختلف مورداستفاده قرار بگیرد. این غذا می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کودکان و جایگزین کردن آن با فست فودهای مضر باشد.

سالاد الویه دارای مواد مقوی و مفیدی است که می‌تواند برای ورزشکاران و اشخاصی که به سلامت و تغذیه خود اهمیت می‌دهند؛ بسیار انتخاب مناسبی باشد. این غذا، دارای کالری و ارزش غذایی مفید و غنی است. ترکیب مواد اولیه این غذا در کنار هم، یک غذای مفید و در عین حال خوشمزه را به ارمغان می‌آورد.

طرز تهیه الویه بسیار راحت و ساده است و احتیاج به مهارت آشپزی خاصی ندارد. شما می‌توانید این غذای مقوی و جذاب را به راحتی تهیه کرده و تا مدت‌ها داخل یخچال نگهداری کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم در رابطه با طرز تهیه سالاد الویه مجلسی صحبت کنیم و چند نکته برای خوشمزه شدن آن را موردبررسی قرار دهیم. با الو گوشت مگ همراه باشید.

تاریخچه سالاد الویه

جالب است بدانید نخستین بار در سال ۱۸۶۰ یک آشپز بلژیکی به نام لوسین اولیویه، طرز تهیه سالاد الویه را کشف کرد. بعد از آن، به سرعت این غذا در بین افراد محبوبیت پیدا کرد و حتی وارد منوی رستوران‌های مسکو شد. بنابراین خواستگاه اولیه سالاد الویه، به کشور روسیه و اوکراین بر می‌گردد. لازم است بدانید سالاد الویه به قدری در کشور روسیه طرفدار پیدا کرد که به عنوان غذای شب عید در این کشور انتخاب شد.

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه

لازم به ذکر است طرز تهیه الویه، بسیار سلیقه‌ای است و بسیاری از افراد آن را با موادهای مختلف جایگزین می‌کنند. سرآشپزهایی که به دنبال خلق طعم جدیدی از هر غذا هستند؛ به سالاد الویه، تن ماهی و کنسرو لوبیا اضافه می‌کنند. اما به صورت کلی ما در این مقاله قصد داریم پرطرفدارترین طرز تهیه سالاد الویه را به شما آموزش دهیم. در ادامه با مراحل تهیه این سالاد خوشمزه با الو گوشت مگ همراه باشید.

در ابتدا به بررسی مواد لازم برای تهیه یک سالاد الویه مجلسی می پردازیم.

مواد لازم جهت تهیه الویه مجلسی
سیب زمینی3 الی 4 عدد
سینه مرغ بدون استخوان1 عدد
تخم مرغ3 عدد
خیارشور4 الی 5 عدد
روغن زیتون2 الی 3 قاشق غذاخوری
آبلیمو1 الی 2 قاشق غذاخوری
سس مایونزبه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم
نخود فرنگی و ذرتجهت تزئین
گوجه فرنگی و هویججهت تزئین

همانطور که گفته شد شما می‌توانید هر کدام از این مواد را به سلیقه‌‌ی خود تغییر دهید. یا برای طرز تهیه الویه با کالباس از مواد دیگری مانند ژامبون مرغ و یا ژامبون گوشت هم استفاده کنید.

گام اول برای تهیه سالاد اولویه: آماده سازی مواد اولیه

در قدم اول شما ابتدا باید سینه مرغ را همراه با ادویه، پیاز، سیر و کمی آب روی حرارت قرار دهید تا مرغ کاملا بپزد. برای این کار، احتیاجی به ریز کردن یا رنده کردن پیاز نیست. گفتنی است که تازگی و کیفت مرغ مصرفی شما، بسیار در طعم و مزه‌ی نهایی غذا، تاثیر گذار است.

انتخاب بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای که به سلامت و تغذیه‌ی خود اهمیت می‌دهند؛ مرغ سبز الو گوشت است. این مرغ بدون آنتی بیوتیک بوده و برای داشتن یک غذای سالم، بهترین انتخاب خواهد بود. برای خوش نمک‌تر شدن مرغ، نیاز است که مقدار بیشتری نمک به آن اضافه کنید تا مرغ طعم بهتری بگیرد.

مواد اولیه سالاد الویه

گام دوم تهیه الویه: افزودن و ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ

در این مرحله باید سیب زمینی و تخم مرغ را همراه با مقداری آب در یک قابلمه بریزید تا پخته شوند. پس از پختن سیب زمینی و تخم مرغ، پوست آنها را جدا کرده و هر دو را رنده یا له می‌کنیم و در یک کاسه بزرگ می‌ریزیم.

طرز تهیه الویه خوشمزه

گام سوم: افزودن سینه مرغ

در این مرحله باید سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و به کاسه حاوی سیب زمینی و تخم مرغ بیافزایید. سپس خیارشورها را به صورت نگینی خرد و به کاسه اضافه می‌کنیم. اگر تصمیم داشتید به‌جای مرغ از ژامبون در سالاد الویه خود استفاده کنید، حتما به کیفیت آن توجه ویژه داشته باشید.

نامرغوب بودن انواع سوسیس و کالباس  نه تنها هیچ خاصیت غذایی ندارد، بلکه ممکن است باعث ایجاد انواع بیماری‌ها در بدن نیز بشود. بنابراین حتما گوشت موردنظر خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

مرغ الویه را چگونه بپزیم

گام چهارم: اضافه کردن سایر مواد

در این مرحله می‌توانید به دلخواه، نخود فرنگی و ذرت را به سالاد الویه اضافه کنید. لازم به ذکر است که اضافه کردن آن کاملا سلیقه‌ای است و حتی می‌توانید آن را از دستور غذایی خود حذف کنید.

اضافه کردن سایر مواد

گام پنجم: طرز تهیه سس سالاد الویه

برای درست کردن سس الویه، نیاز است مایونز، روغن زیتون، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه را به مقدار لازم با هم ترکیب کنید تا یک سس نسبتا رقیق به‌دست آید.

در این مرحله سس را به سایر مواد داخل ظرف اضافه کرده و آنها را کاملا باهم ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند و اصطلاحا به خورد مواد برود. پس از آن که سس با مواد ترکیب شد؛ سالاد الویه خوشمزه شما آماده است و فقط نیاز است چند ساعت داخل یخچال قرار گیرد تا جا سرد شود.

طرز تهیه سس سالاد الویه

گام ششم: تزئین سالاد الویه خوشمزه

تقریبا به سالاد الویه دو ساعت زمان بدهید تا کاملا مواد آن خنک شود و طعم بهتری بگیرد. پس از طی این زمان، می‌توانید سالاد را از یخچال خارج کنید. سپس سطح آن را صاف کرده و روی مواد را، با سس، به شکل یکدست بپوشانید. می‌توانید از خیارشور خورد شده، هویج نگینی، ذرت، نخود فرنگی و گوجه فرنگی نیز برای تزیین آن، به سلیقه خود استفاده کنید.

نحوه سرو سالاد الویه در مراسم‌های مختلف، می‌تواند متفاوت باشد. مثلا شما می‌توانید الویه را داخل قالب‌های فانتزی ریخته و آن را به شکل‌های مختلف درآورید یا حتی آن را به شکل فینگر فود درست کنید.

تفاوت سالاد الویه مجلسی و خانگی

ممکن است شما هم یکی از طرفداران و عاشقان سالاد الویه باشید. چه به عنوان پیش غذا و چه غذای اصلی. طعم و مزه‌ی سالاد الویه ممکن است بخاطر قلق‌های خاص هر آشپزی متفاوت باشد. همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم اساس تهیه سالاد الویه و مواد اولیه آن، به یک شکل است؛ اما چیزی که آن را تبدیل به سالاد الویه مجلسی یا خانگی می‌کند؛ اضافه کردن مواد مختلف مانند ژامبون و تن ماهی، در کنار هم، اضافه کردن کنسرو لوبیا، جعفری و سایر موارد سلیقه‌ای باشد.

تزیین سالاد الویه

نکته‌ی دیگری که می‌تواند در نوع مجلسی بودن و خانگی بودن سالاد الویه تفاوت ایجاد کند؛ تزئینات روی آن است. بنابراین می‌توان اینگونه بیان کرد که پایه و کلیت مواد سالاد الویه به یک شکل است اما با اضافه و کم کردن برخی مواد و تزئیناتی که انجام می‌گیرد؛ می‌توان یک سالاد الویه مجلسی خلق کرد. لازم به ذکر است که اضافه کردن موادی مانند تن ماهی، می‌تواند طعم جدید و متفاوتی از سالاد الویه را به ارمغان آورد. گفتنی است که طعم‌های متفاوت، ممکن است باب میل هر کسی نباشد.

رفع شور شدن سالاد الویه

همانطور که مشخص است؛ به دلیل آن که مواد اولیه سالاد الویه داخل نمک پخته می‌شوند و علاوه بر آن، برای تهیه آن از خیارشور استفاده می‌شود ؛ ممکن است این مشکل به وجود آید تا در پایان، سالاد الویه شما کمی شور شود. این اتفاق طبیعی است اما اگر این مشکل برای شما به وجود آمد؛ می‌توانید یک الی دو سیب زمینی را در آب بدون نمک پخته و به مواد سالاد الویه اضافه کنید.

سخن پایانی در رابطه با طرز تهیه سالاد الویه

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد؛ سالاد الویه یکی از غذاهای پرطرفدار است که در اکثر مهمانی‌ها و دورهمی‌ها سرو می‌شود. طرز تهیه الویه، می‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد و افراد با توجه به سلیقه خود، مواد آن را تغییر دهد. نکته مهم برای تهیه الویه، استفاده از مواد اولیه باکیفیت است. مخصوصا اگر شما تصمیم داشته باشید از مرغ استفاده کنید، لازم است حتما آن را از فروشگاه‌ها معتبر تهیه کنید.

سالاد الویه ساده

قصابی آنلاین الو گوشت، با کشتار روزانه، تازه‌ترین انواع گوشت را در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. نکته حائز اهمیت دیگر این است که شما می‌توانید سفارش خود را با مشخص کردن تعداد و نوع تکه‌ ثبت کنید.

در بخش آموزش آشپزی وبسایت الو گوشت مگ، نکات آشپزی بسیاری برای شما مخاطبان عزیز فراهم کردیم. با مطالعه مقاله مرینیت کردن گوشت و مرغ، می‌توانید طعم بی‌نظیری به مرغ سالاد الویه‌ی خود ببخشید.

اکنون شما در قسمت کامنت‌ها برای ما بنویسید که چه چیزی را دلیل اصلی خوشمزه‌تر شدن الویه‌ی خود می‌دانید و آن را به چه شکل سرو می‌کنید؟

0%

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ با وارد کردن میزان رضایت خود، در بهبود کیفیت مقالات و همچنین آگاه سازی دیگر مخاطبین سهیم باشید. تیم تحقیقاتی الوگوشت مگ همواره در تلاش است تا مجله‌ای کامل از مقاله‌های سلامتی، آشپزی، راهنمای خرید گوشت و... را برای شما عزیزان گردآوری کند.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *