سلامت و تغذیه

گوشت بوقلمون برای بیماران کلیوی آیا ضروری است؟

سلام به دنبال کنندگان مجله علمی الو گوشت مگ؛ قصد داریم که برای شما یک مقاله بسیار مهم در مورد تأثیر گوشت بوقلمون بر بیماری‌های مختلف داشته باشیم. گوشت بوقلمون یکی از انواع گوشت سفید هست که نقش بسیار مهم و ضروری برای سلامت بدن ما دارد. به طور ویژه می‌خواهیم که در مورد تأثیر گوشت بوقلمون برای بیماران کلیوی و بیماران قلبی صحبت کنیم. نکاتی که در این مقاله برای شما آماده کرده‌ایم، هم برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف و هم برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و جذاب به شما کمک می‌کند.

قبل از اینکه شروع کنیم به بررسی وظایف کلیه در بدن و همچنین جستجوی بیماری‌های مختلف در این مسیر؛ باید به چند نکته مهم توجه داشته باشیم. اولین نکته این است که هیچگاه خوردن غذای سالم به این معنی نیست که دیگر شما نیاز به مصرف داروهای خود ندارید. درست است که خواص گوشت بوقلمون برای بیماران کلیوی مناسب است، اما این همه چیز نیست. بهتر است که با هم صادقانه صحبت کنیم و انتظار غیر منطقی نداشته باشیم.

به صورت کلی به این موضوع توجه داشته باشید که رژیم غذایی سالم در کنار ورزش کردن، هم می‌تواند برای شما درمانگر باشد و هم برای شما یک آینده جذاب و شاداب را رقم بزند. پیشنهاد کاربران زیادی این است که برای داشتن یک تغذیه سالم زود به زود به الو گوشت مگ سر بزنید. چرا که ما برای شما کلی محتوای جذاب آماده کردیم. خب بهتره که بیش از این شما رو منتظر نگذاریم و بریم سراغ اصل مطلب.

تاثیر گوشت بوقلمون بر بیماری‌های مختلف

گوشت بوقلمون یک منبع بسیار غنی از پتاسیم، روی (یا همان زینک)، پروتئین، ویتامین‌های مختلف مانند B1، B3، B6 و B12 می‌باشد. به همین دلیل است که پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند که اگر شما علاقه به گوشت سفید دارید، بهتر است که از گوشت بوقلمون استفاده کنید. البته باید بگوییم که ماهی و مرغ نیز گوشت بسیار خوبی دارند، اما باید پزشک شما برای شما تصمیم نهایی را بگیرد. ما در این بخش قصد داریم که به صورت تخصصی به بررسی بهتر گوشت بوقلمون بپردازیم. با ما تا پایان این مقاله از دسته مطالب تغذیه و سلامت همراه باشید تا با نکات بسیار عالی شما رو شگفت زده کنیم.

تاثیر گوشت بوقلمون بر بیماری‌های کلیوی

کلیه یکی از مهمترین اندام‌های حیاتی است که وظیفه تصفیه مایعات بدن را به عهده دارد. در عین حال کلیه یک اندام بسیار حساس نیز می‌باشد؛ و دقیقاً به همین دلیل است که شما باید با تغذیه اصولی و ورزش کردن از آن مراقبت کنید. کلیه ممکن است که دچار بیماری‌های متفاوتی شود که از جمله شایعترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نارسایی کلیه و کم کاری کلیه
  2. سنگ کلیه
  3. عفونت کلیه
  4. کیست و تومور کلیه
  5. سرطان کلیه
  6. کلیه پلی کیستیک
  7. سندروم نفروتیک
  8. گلومرولونفریت

اگر شما دچار بیماری‌های بالا می‌باشید، بهتر است که روی تغذیه خود تمرکز ویژه داشته باشید. بهتر است که از گوشت سفیدی استفاده کنید که برای شما هضم و جذب بهتری دارد. به همین خاطر خرید گوشت بوقلمون برای شما مناسب است. البته بصورت تخصصی شما بهتر است که از گوشت ران بوقلمون استفاده کنید. دلیل این موضوع نیز این است که ران بوقلمون پروتئین کمتری دارد و در عوض سرشار از مواد مغذی دیگری است. البته فکر نکنید که خرید بوقلمون کامل برای شما مشکل دارد. بلکه انتخاب شما بین خوب و خوب تر است.

در اینجا برای شما یک توصیه عالی نیز داریم؛ شما می‌توانید برای پخت بهتر گوشت بوقلمون و همچنین برای حفظ خواص مغذی آن از مقاله آموزش پخت گوشت بوقلمون استفاده کنید. در ادامه ما می‌خواهیم به شما پاسخ چند سوال پر تکرار را بگوییم.

سینه بوقلمون خام

آیا گوشت بوقلمون برای کلیه ضرر دارد؟

خیر، گوشت بوقلمون برای کلیه ضرر ندارد و در برخی مواقع نیز کمک کننده هم می‌باشد. اما شما باید به مصرف آب روزانه و همچنین ورزش خود نیز توجه داشته باشید. شما بهتر است که برای سلامت کلیه‌های خود از غذاهایی استفاده کنید که فسفر کمتری دارند. البته شما نباید این فسفر را به صورت کامل حذف کنید. به همین دلیل است که در مقایسه با خرید گوشت مرغ و خرید گوشت بوقلمون دکتر به شما گزینه دوم را پیشنهاد می‌دهد. با اینکه هر دو گوشت سفید و از دسته ماکیان یا همان پرندگان محسوب می‌شوند.

گوشت بوقلمون برای سنگ کلیه می‌تواند معجزه کند؛ چرا که مواد مغذی آن کمک به خودترمیمی‌ مجاری داخل کلیه می‌کند. از طرفی زمانی که شما سنگ کلیه را دفع می‌کنید، جراحت‌های داخلی ممکن است که شما را آزار دهد. برای ترمیم سریع و به موقع آن نیاز به مواد پروتئینی دارید که قدرت ترمیم بالایی داشته باشند. مجدد بهترین انتخاب برای شما گوشت بوقلمون است. شما برای شناخت خواص بیشتر گوشت بوقلمون می‌توانید از مقاله بررسی خواص گوشت بوقلمون استفاده کنید.

آیا گوشت بوقلمون برای بیمارانی که بیماری کلیوی دارند و دیالیز می‌شوند هم مفید است؟

برخی از بیماران کلیوی به سبب بیماری که دارند و همچنین رشد بیماری آن‌ها باید مراقبت بیشتری به خرج دهند. به همین دلیل است که افراد دیالیزی بهتر است که همیشه دستور غذایی خود را با یک متخصص مجاری داخلی هماهنگ کنند. البته که از نظر پزشکان این حوزه، گوشت بوقلمون بهترین انتخاب این افراد است. اما به هیچ وجه نباید از جگر و دل بوقلمون استفاده کنند.

افرادی که اندکی بیماری‌های کلیوی و یا کبدی دارند، بهتر است که از ساق ران بوقلمون، ران بوقلمون، سینه بوقلمون بدون استخوان استفاده کنند. دیگر بخش‌های بوقلمون مانند سنگدان بوقلمون و همچنین جگر بوقلمون بهتر است که مصرف نشوند. دلیل این موضوع برای هضم و جذب راحت تر می‌باشد که ممکن است با چالش‌هایی مواجه شوند. اما بالعکس برای کسانی که کم خونی دارند، این دو بخش بهترین انتخاب است.

توجه توجه

تاثیر گوشت بوقلمون بر بیماران قلبی بر اساس توصیه پزشکان

زمانی که شما نیم نگاهی به زندگی بیماران قلب و عروق می‌اندازید، متوجه می‌شوید که این افراد به صورت افراطی نمک و سدیم را از برنامه غذایی خود حذف کرده‌اند. از طرفی برخی دیگر نیز فکر می‌کنند که باید فقط غذای آب پز بخورند. تمامی این باورها اشتباه است. یک مریض قلبی می‌تواند همه غذایی مصرف کند، منتهی باید یک دستور العمل و ساختار مناسب برای برنامه غذایی خود داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما قصد مصرف گوشت دارید بهتر است گوشت طبع گرم خریداری کنید.

در میان انواع گوشت گرم بهتر است که گوشت بوقلمون را انتخاب نمائید. همچنین به جای سرخ کردن انواع گوشت، از غذاهای کبابی و همچنین کم نمک استفاده کنید. دقت کنید کم نمک و نه بی نمک؛ چرا که تفریط در هر چیزی می‌تواند برای شما مشکل ساز شود. شما اگر می‌خواهید که یک تغذیه سالم داشته باشید، بهتر است که نوشیدنی‌های گازدار را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که بهترین نوع روغن، چه برای سرخ کردن و چه برای استفاده به صورت خام، روغن زیتون و کنجد است.

یک رژیم غذایی خوشمزه و راحت برای سلامت قلب و کلیه

ما به صورت کلی برای شما چند توصیه غذایی خواهیم داشت، اگر شما به این توصیه‌های غذایی دقت داشته باشید، مانند این است که یک رژیم غذایی خوشمزه برای خود طراحی کرده‌اید.

  1. به جای قند و شکر سعی کنید از شیرین کننده‌ های طبیعی مانند شیره خرما و عسل استفاده کنید. این کار کمک می‌کند که دیواره قلب و دیواره کلیه شما سلامت بهتری داشته باشند.
  2. به جای روغن‌های فرآوری شده سعی کنید که از روغن زیتون، نارگیل و کنجد استفاده کنید. شما می‌توانید برای تمامی پخت و پزهای خود از چنین روغن‌های سالمی استفاده کنید.
  3. به جای چای قرمز سعی کنید چای سبز و یا قهوه مصرف کنید.
  4. به هیچ عنوان مصرف گوشت را قطع نکنید؛ چرا که منبع پروتئینی مهم و طبیعی شما می‌باشد.
  5. هنگام سفارش گوشت بوقلمون و گوشت مرغ از الو گوشت بخواهید که پوست آن به صورت کامل جدا شود. چرا که چربی این پوست ممکن است که برای بیماران قلبی و کلیوی مناسب نباشد.

سخن پایانی

امیدوارم که از مطالعه این مقاله کوتاه لذت برده باشید. در پایان لازم است که یک مرور کلی و چند توصیه مناسب داشته باشیم. در وهله اول قبل از اینکه بدانید چه گوشتی برای شما به عنوان بیمار خوب و مناسب است، شما باید تلاش کنید که گوشت سالمی بخرید و از کیفیت آن مطمئن باشید. به همین جهت قبل از خرید هر چیزی بهتر است که از راهنمای خرید گوشت ما به صورت کامل و جامع دیدن کنید. در مرحله بعد اگر شما به گوشت سفید علاقه دارید و بیماری مربوط به کلیه دارید، بهترین انتخاب برای شما خرید گوشت بوقلمون است.

البته یکی از موارد دیگری که روی سلامت شما بسیار تاثیر دارد، استفاده از انواع ماهی، میگو و خاویار می‌باشد. چرا که غذاهای دریایی نیز می‌تواند یک منبع سرشار از پروتئین و مواد مغذی باشد. از طرفی اگر شما با بیماری‌های قلب و عروق دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است که در مصرف گوشت قرمز اندکی دقت به خرج دهید. منظور ما حذف کامل گوشت قرمز نیست؛ چرا که آرژنین (نوعی آمینو اسید ضروری) موجود در گوشت قرمز به شدت به سلامت قلب شما کمک می‌کند. اما خب در مقدار آن دقت و ملاحظه بیشتری داشته باشید. در نهایت اگر شما تجربه و نظری در این مورد دارید، حتماً در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری از آن استفاده کنند.

0%

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟ با وارد کردن میزان رضایت خود، در بهبود کیفیت مقالات و همچنین آگاه سازی دیگر مخاطبین سهیم باشید. تیم تحقیقاتی الوگوشت مگ همواره در تلاش است تا مجله ای کامل از مقاله‌های سلامتی، آشپزی، راهنمای خرید گوشت و... گرد هم آورد.

امتیاز کاربر: 3.78 ( 7 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *